Kristi Himmelfärds dag idag

Vilket innebär för oss en ledig dag från jobbet att umgås och mysa ihop hela familjen.

Lyxade till lunchen idag så vi gjorde pannkakor med sylt/socker. Gott och jag åt typ 3 stycken. Pannkakor är ju inte så farliga enligt VV, 2,5 poäng för en.
Försöker introducera vanlig mat blandat med knäckebröden men tar det lugnt dels p g a magen och dels p g a mitt begär till mat/socker.

Annars händer inget speciellt hos oss idag. Ska strax börja med maten, det blir fiskpinnar med makaroner. Lättlagat och gott och med ketchup :-)

Börjar drömma mig bort till Skåne och mammas goda mat. Förstår inte varför många av mina syskon inte gillade hennes mat under vår uppväxt, den är ju suverän men lite för lite kryddor ibland :-)

ha en fortsatt skön torsdag

Kommentarer
Postat av: Ingela

Fiskpinnar med makaroner, nja är ingen makaronfan. I min mun smakar de bara mjöl och vatten - bläh!



Mammas mat... hon kan, visst kan hon. Men hon har väl inte provat ett nytt recept på 40 år? hennes köttbullar, sås o potatis, kåldolmar m.fl är gott. För mesigt kryddat för mig, men gott ändå. Anledningen till att jag inte åt när jag var liten var en skräck för att jag inte skulle tycka om maten. Jag härmade de större syskonens beteende och har tvingat mig själv för varje år att våga mer. Men fortfarande idag har jag svårt för vissa saker, skulle bara mot min vilja smaka ärtsoppa, bruna bönor, patéer, leverpastej m.m. m.m. Luktar det inte gott så har jag svårt för att smaka. Klarar inte att stoppa majonnäs i munnen, då klöks jag direkt - äter därför aldrig smörgåstårta (jo, med creme fraiche). Men utbudet är ju enormt, så det finns ju mycket man kan laga ändå.

2009-05-22 @ 09:16:33
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jo, nya recept gör hon aldrig utan håller sig till mormors :-)

Jo, har också härmat er syskon lite när jag var liten men sedan upptäckte jag hur gott det mesta år. Tycker dock inte om paprika :-)

2009-05-22 @ 16:54:49
Postat av: Tessan

Alltså.. fiskpinnar med makaroner!! Oj oj kommer alltid tycka det låter konstigt :)

2009-05-22 @ 22:50:03
Postat av: Kerstin

Tessan: Haha :-)

2009-05-23 @ 21:07:07
Postat av: paula

ja varför jag inte åt mammas mat var för man var aldrig hungrig hemma. mat åt ju varanannan timme typ. man hannn aldrig bli hungrig mellan måltiderna. och hon hade inga kryddor i maten så de blev tråkigt. och vi slapp äta om vi inte ville ha.vi behövde inte ens äta upp de vi hade på tallriken.vi fick mackor, cornflakes eller skånepepparkakor i stället och vi fick ändå efterrätt fast vi inte ätit midda. nu äter jag 10 ggr mer olika rätter än vad jag gjorde när jag bodde hemma. hon hade aldrig pålägg hemma eller frukt så man fick gott istället. ja hon var för snäll och vi var bortskämda snorungar angående maten. kevin får aldrig något annat än det jag serverar men han äter ju allt hahahah och han får inget mellan måltiderna.

2009-05-24 @ 00:21:43
Postat av: paula

asså nu måste jag klaga igen! ahhaha kerstin: pannkakor ok... men fettet du steker dem i då? sylten och sockret? hrmmmmmmmmm....me as an diabetiker

2009-05-24 @ 00:39:05
Postat av: Kerstin

Nja, fick vi verkligen mat så ofta?

Jag minns inte så mycket av det du beskriver. Kanske för att jag åt middagen? Och pålägget?



Jo, lite fett steker man dem i men inte mycket och de innehåller inget fett i sig själva. Sylt och socker kan ju väljas bort, en pannkaka är god i sig.

2009-05-24 @ 10:04:07
Postat av: paula

ja kanske för du åt maten.med pålägget menade jag att hon hade aldrig det,man fick äta mackor med smör och man hade ju blivit betydligt mättare med pålägg och det hade varit godare. och hon hade aldrig frukt hemma.

2009-05-26 @ 23:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0