Vilken bank, vilken bank, vilken bank???

Och jag sitter och surfar runt efter information om de olika bankerna.
Jag måste byta bank och det snart men jag vet inte vart jag ska börja...
Jag har ju allt hos Swedbank.

Jag har kollat upp Swedbank, Nordea, Handelsbanken, SEB, Icabanken, Länsförsäkringar och Skandia.
Det står mellan LänsförsäkringarBank, Skandiabanken, Icabanken och Handelsbanken.
Det kostar 0 kr att ha internetbanken hos dem alla och sparräntan ligger från 0% hos Handelsbanken till 0,50% hos Länsförsäkringarbank.
Att ha bankkort kostar allt mellan 225kr hos Länsförsäkringarbank till 250kr hos Handelsbanken.

Rent spontant så tycker jag Länsförsäkringarbank är mest lockande men mamma har Icabanken och hon brukar göra bra val och hos dem får man ränta från första kronen även på lönekontot.

Snälla hjälp mig, beslutsångest är det jag har...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Mm, förstår. Det beror väl på vad du vill ha - är det ränta på sparpengar så ta den som ger mest ränta. Men kan ju säga att om ni flyttar över alla era försäkringar också till Länsförsäkringar så blir man pluskund och får åtta % rabatt på alla försäkringar - vilket är mycket om man har bil, hem/villaförsäkring och så hoppas jag alla att ni även försäkrar ER SJÄLVA + BARNEN!!! vi har även drulleförsäkring. Därutöver så har länsförsäkringar en gång per år ett evenemang för sina "plussare", två år i rad nu har hela familjen blivit bjuden till Tosselilla, du vet med bad och lekland, karuseller, där allt varit gratis + vi fått stora badlakan, väskor etc. Hehehe, jag borde nog börja ta betalt för den reklam jag gör =) visst är mamma förnuftig men hon är inte den som letar upp och jämför. Ica är säkert väldigt bra också men har inte satt mig in. Känns som man blir så knuten till Ica men jag har säkert fel. Hoppas du fått någon hjälp på vägen.

2009-05-10 @ 10:49:53
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, det låter ju onekligen som en superbra bank!!

Vi har alla försäkringar hos Trygg-Hansa där vi också har rabatter för att vi har allt hos dem.

Men vi har sagt upp våra personliga försäkringar men inte barnens nu när ekonomin tryter.

Men vi är försäkrade genom facket tror jag.

Hur som helst när ekonomin är bättre ska vi försäkra oss igen.

Tack för dina råd!!

2009-05-10 @ 19:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0