grönt kan bli vitt

Sade Alicia till mig idag. Vad menar du? sade jag.
Jo, kon äter grönt gräs och sedan blir mjölken vit.
Är hon nte intelligent så säg? Min kloka tjej.

Är lite arg idag, det är Felix´ arbetsplats som gång på gång gör saker man inte bör göra... Vi lämnade in en föräldraledighetsansökan 14/9-09, datumet står på den.
Idag, 1,5 månad senare får han den och det står avslag på den!

Det gäller alltså mellandagarna då vi bokat resa till Malmö. Alltså bryter hans företag Föräldraledighetslagen som säger att om man söker minst 2 månader innan så kan de inte förneka en ledigheten. Han har lämnat in lappen igen med orden Attention och killens namn som avslagat ansökan.

Sedan så gick han till jobbet idag för han kände att han orkade men är inte helt 100 än. Då ringer chefen efter jobbet och säger att du får inte komma till jobbet då du ev. har svininfluensan... Alltså jag menar han har varit feberfri i mer än en vecka, han kan väl omöjligt smitta än? Han har redan varit hemma 2 veckor från jobbet...
Imorgon ska han ringa Vårdcentralen och försöka kräva ett svininfluensaprov så han kan gå till jobbet igen, helt sjukt!!

Ikväll var det så dags för simskola för Alicia igen och det är tröttsamt att gå ut igen när man väl kommit hem, ätit och duschat... Men det är bara att ta sig i kragen och bege sig ut i mörker och kyla, allt för barnen inte sant?

Nu börjar jag vackla om vaccinet igen, skjut mig snälla!! Börjar fundera på om jag och Felix ändå ska ta det? Ash alltså kan inte bara någon klok människa ta beslutet åt mig??

Måste bara säga att filmen Dark Country var den västa B-rulle jag sett på länge, se inte den!!

Ha en skön tisdag, kram

Kommentarer
Postat av: Ingela

Känner du så att du fortfarande tänker på vaccinet så ta det, tycker jag. Hörde att en treårig flicka dött nu på Astrid Lindgrens sjukhus!!! J-vlar vad jag vill vaccinera mina barn men vi är ju två om beslutet... =(



Sjukt av Felix företag - vad är det för skitställe??? Antar att det BARA är män som jobbar där!

2009-11-02 @ 22:19:22
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

du får absolut inte gå till ditt jobb om du tror du har svininflensa! det står ju på alla lappar de sätter upp överallt. jag förstår att hans chef inte vill ha han där föränn han kan visa ett negativt besked.

2009-11-03 @ 02:09:48
Postat av: paula

du sa minst 2 månader innan om föräldraledigheten. det är ju bara 1.5 månad sen. så då har de rätt att ge han avslag. bull me sant

2009-11-03 @ 02:12:02
Postat av: Tess

Ja hon är klok hon :)



Det är svårt det där med vaccinet. Vet ju inte riktigt vad man ska tro längre. Jag ska ta beslutet när jag kommer hem från semestern.



Men det är ju i mellandagarna ni ska åka.. Då är det ju Felix företag som har gjort fel...



Vi ses nästa torsdag!!



Nu ska jag packa :)



Kram



2009-11-03 @ 16:10:37
Postat av: Kerstin

Ingela: Ok, det blir nog vaccin för hela familjen trots allt. Har läst mer på vårdguiden.se och de uppmanar ju en till det.

Klart att det bara är män där! En gång när han ringde för att han skulle vabba så frågade de "vad gör din fru då?" Han sade "hon jobbar, hon har något viktigt möte" de svarade de "är inte vårt arbete viktigt?"

Jäkla skitställe är det!!



Paula: Alltså läs mitt inlägg en gång till. F har redan varit hemma i två veckor och har varit feberfri i över en vecka. Tror du verkligen att han smittar fortfarande om det nu är svininfluensa?



Han ansökte om föräldreldighet för mellandagarna den 14/9-2009, alltså mer än 3 månader innan ledigheten. De har därmed inte rätt att ge avslag eller?



Tess: Lycka till med packningen! Hur ska jag klara mig utan dig? Kram och njut för mig med

2009-11-03 @ 18:35:49
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0