Tisdagen är här

Måste berätta att jag börjar sakta men säkrt känna mig som vanligt igen. Har börjat ta Felix´ pencillin och den verkar hjälpa (?).
Felix är tyvärr dålig fortfarande, förstår inte att det inte ger med sig?

Är lite upprörd och ska maila skolans rektor efter detta inlägg. De ringde hem från fritids drygt en timme efter Felix hade hämtat henne och frågade om hon var hemma!! Där fanns ingen personal på plats när han hämtade henne...
Alltså har de under en timmes tid inte vetat om Alicia var kvar eller inte. Någon hade kunnat kidnappa henne i en hel timme innan ens skolan upptäckt att hon var borta!
Är riktigt förbannad!

Vill även berätta att föräldramötet förra veckan samt fotograferingen på dagis ställdes in förra veckan. Över hälften av barnen på dagis var sjuka i influensan...
Så idag när jag kom för att hämta Henry blev det fika och visning av bilder som substitut för mötet och fotografen ska återkomma en annan dag. De kunde inte ens ta gruppbilder, så lite barn var där.
Svininfluensan eller vad??

Provade på en ny maträtt idag, kryddig gryta och den var ok. Mycket stark och påminde om indisk mat. Kommer nog inte bli en favorit härhemma i alla fall.
Får leta vidare efter bättre recept.

Kollade på "The Taking of Pelham 1 2 3" igår. Det är ett typiskt gisslandrama med Denzel Washington och John Travolta i huvudrollerna.
En helt ok thriller, gisslan, actionfilm.

Ikväll blir det ingen film utan Desperate Housewifes och betlning av räkningar...

Ha en fortsatt härlig tisdagkväll




Kommentarer
Postat av: Ingela

Förstår att du är upprörd över Alicias fritidspersonal. Men det är klart att ni själva måste säga till när ni hämtar, så att de kan bocka av henne. Jag säger alltid till, för lokalerna är stora med många rum och utomhus är gården jättestor med lekplaner på fyra olika håll. Säger man inte till upptäcker de inte det meddetsamma utan saknar ett barn... De har helt klart blivit rädda!

2009-10-27 @ 22:39:51
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

tar du felix penicillin??.. vad ska han ta då? haha du ska ju inte ta penicillin om du inte har bakterier, det slår ju ut de goda bakterierna osså..

eller har jag missuppfattat?

2009-10-28 @ 00:33:23
Postat av: Kerstin

Ingela: Han letade men hittade ingen att säga till och det är inte första gången. Det gäller 6-åringar och de bör ständigt hållas under uppsikt tycker jag.

Deras fritids är dessutom litet och massor av barn är där så någon fröken borde ha varit där.



Paula: Jo det gör jag =) Misstänkte att jag hade bihålsinfektion och tog några tabletter. Han vill inte ta de för han mår dåligt av dem. Tror inte han har någon infektion.

2009-10-28 @ 22:56:45
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0