Vad ska jag säga??

Vi fick en kollektiv utskällning imorse och det kändes ju inte så roligt. När man ger 100% av sig själv och i snart 10 år på samma jobb så är det inte kul att höra att man inte gör sitt bästa och har en dålig inställning. Åh, känner mig förbannad och allt möjligt på en och samma gång.

Alicia ska inte vara vampyr utan djävulsflicka. Vi köpte ett diadem med röda horn och en lång eldgaffel. Sedan ska hon ha svarta tights och en vinröd finklänning. Hon kommer vara så fin =)

Föräldrasamtalet med Alicias fröken gick bra och jag berättade om incidenterna i veckan. Hon sade att det fanns personal på plats i tisdags och F borde ha letat mer och sagt hejdå. De ringde bara för att säkerställa att Alicia bara hade glömt att säga hejdå och var hemma.
Men igårmorse var hon lite konfunderad över. Mail ska ju inte kollas på arbetstid. Hon ska ta upp det med personalen att de måste ta emot barnen ordentligt i frtitidsrummet när barnen kommer på morgonen. Det tycker jag är en självklar sak att barnen ska känna sig välkomna!

Fredag imorgon och det känns skönt! Det blir fredagsmys såklart och Idol!

Godnatt på er

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tyckte det var bra resonerat av personalen. Men väldigt konstig attityd - att när man blir ertappad av att kolla mail på arbetstid - att personen inte skyndade sig och typ säga: "oh, ursäkta, hörde inte att någon kom", eller nåt

2009-10-30 @ 21:59:22
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, det tyckte Alicias fröken med. Hon sade till mig: "sade hon verkligen så?"

Hon sade precis "Jag kollade bara mina mail" med exakt de orden.

2009-11-01 @ 18:37:29
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0