Fredag, jobb, veckoinköp och träning

Ja, så har fredagen sett ut.

Slutade 13.30 idag så det var nice. Stack iväg och handlade mat m.m.
Nu har jag precis tränat, duschat och nu sitter jag här en stund.

Ska strax slänga mig i sängen och kolla på film eller något. Salta pinnar och Cola Zero blir det också.

Måste bara berätta att det inte alltid är uppskattat att vara brevbärare. Idag t.ex. så kom jag cyklande förbi en grundskola. Då hör jag några killar i 8-10 års åldern typ skrika "Har du post till mig". Jag svarade inte utan cyklade bara vidare. Då hör jag samma killar börja skrika högt "Fuck u", j-a lilla h-a, j-a lilla f-a högt alltså. Jag låtsades som om jag inte hörde.

Men man blir mörkrädd alltså. Små ungar som skriker efter folk, fula ord, folk de inte känner ens...
Jag vet inte om jag ska maila skolans rektor och berätta vad deras skolelever skriker efter folk när man cyklar förbi skolan.

Har även blivit kallad "idiot" av en vuxen man en gång då jag tryckte på knappen så han fick rödljus så jag kunde cykla över gatan... Han tyckte jag skulle vänta på att alla bilarna körde förbi så att de inte behövde stanna vid rödljuset. Hel skumt alltså.

I helgen är det mer att göra än vanligt, simskola imorgonbitti, en del små måsten, dans på söndag m.m.

Nu ska jag sluta, ha en skön helg på er

Kommentarer
Postat av: annazeta

Var det blatteungar? (Eftersom jag tvättäkta blatte själv så är det mer polistiskt korrekt för mig att ställa en sån fråga) höhö

2009-09-04 @ 21:17:22
Postat av: Kerstin

annazeta: Troligen, då det bor 90-95% invandrare här typ. Men det kvittar, det är så sjukt att småbarn kan få för sig att skrika sådana ord efter människor som cyklar förbi...

2009-09-05 @ 18:10:21
Postat av: annazeta

Tja, personligen har jag ju aldrig träffat på svenska barn som skriker skällord på förbipasserande, utan anledning dessutom, men vad vet jag...

2009-09-05 @ 20:46:28
Postat av: Kerstin

annazeta: Ok =)

2009-09-06 @ 23:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0