Lördagen är på gång

Har redan hunnit med en hel del.

Imorse var vi på simskola och jag satt på en bänk vid Fittjaviken medan Alicia var inne på simskolan. Underbart väder och jag bara satt där och funderade och mös för mig själv =)

Sedan åkte vi till Ica Maxi och handlade och sedan hem. Efter en stund var det dags att gå ut igen och denna gång hade jag Henry med mig.
Vi åkte för att besiktiga bilen och tyvärr så underkändes den men det är en struntsak.

1. Strålkastare halvljus, vänster, inställning för låg.

Vi ska bara åtgärda detta snsrast och vi behöver inte komma tillbaka. Varje år är det något med strålkastarna, antingen sitter de för högt eller för lågt men då brukar besiktningsmannen fixa detta snabbt med en skruvmejsel och det brukar inte registreras som fel.

Men får man en nitisk besiktningsman som inte är hjälpsam, då finns det inget att göra.

Jag är glad att det inte är några stora problem med bilen så vi kan lugnt (?) köra vidare ännu ett år med vår fina Audi, vår Blixten McQueen =)

Nu väntar jag på en kvinna som ska komma och köpa Alicias jacka som jag sålt på Tradera för 25 kr. Hon bor i närheten och vill slippa portokostnaden så hon kommer hit.

Sedan blir det mys resten av lördagen, Felix ska laga mat och jag slappa =) Får väl fixa någon film till ikväll också.

ha en fortsatt skön lördag!

Kommentarer
Postat av: Madde

Har inte läst din blogg på ett tag men nu har jag läst vad ni har gjort den senaste tiden. Alltid roligt att veta hur ni har det och vad barnen gör. Ha det bra! :)

2009-09-20 @ 21:30:02
Postat av: Kerstin

Madde: Kul att du är här och läser =)

2009-09-21 @ 19:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0