Tisdagen är här men susar snabbt föbi

Idag var det ganska lugnt på jobb, slutade strax innan 15.00, in i centrum och skickade iväg lite paket som jag sålt på Tradera och in på Swedbank och sade upp min internetbank hos dem.

Nu har jag nästan allt hos Länsföräkringar förutom ett lån och mmitt pensionssparande som jag behåller hos Swedbank.

Hämtade sedan Alicia och där var en ledare som var mulatt med afrokrull och då tänkte jag att så kommer nog Henry se ut som vuxen, ungefär så och det är så kul att se. Verkligen roligt att se vuxna mulatter för det är de första halvsvenska/halvafrikanska kullen från 70/80 talet som nu är vuxna. Annars är ju de flesta mulatter i Sverige barn fortfarande.

Jag älskar blandfamiljer, tycker vi i världen borde blanda oss så mycket som möjligt frö då kan ingen vara rasist till slut =)
Jag älskar när två som invandrat till Sverige från olika länder träffas här i Sverige och sedan bildar familj, helt underbart!!?? Vad är oddsen att just de två skulle träffas i detta land och bilda familj?

Mina munsår är faktiskt lite lite bättre. Det har torkat in rejält och minskat. Men de där Antrax tabletterna... Shit vad dåsig jag blir av dem, känns som jag är på en annan planet typ. Är riktigt trött av dem.

Ikväll är det Idol på tv4 klockan 20.00, missa ej!

Ciao


Kommentarer
Postat av: Tessan

Räknas finsk och svensk som en blandning ;)

Ja du var verkligen borta idag. Ditt försök att prata norska tycker jag var helt galet!

2009-09-22 @ 19:55:12
Postat av: Ingela

Usch, det låter som en hård kur! Ja, visst är det häftigt med mix-familjer =) och gillar din teori om att rasismen tar slut isåfall!

2009-09-22 @ 21:04:50
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej har följt din blogg ett tag. Tittar in någon gång ibland. Lever själv i ett förhållande med en man från Väst Afrika. Jag älskar kulturen, människorna och framförallt maten. Jag har tre döttrar varav den äldsta tjejen kommer från Nigeria. Tror att din man faktiskt var hemma hos mig när hon var nyfödd, om han inte är väldigt lik någon. Ville bara visa mig och säga att jag gillar ditt sätt att se på saker och ting. Dina barn är otroligt söta och Henry är väldigt lik min mellantjej i beteendet.

2009-09-23 @ 15:59:02
Postat av: Anonym

Ska kanske presentera mig också.... Linda

2009-09-23 @ 16:00:02
Postat av: Ingela

Min teori om mellanbarnet/andra barnet i familjen tror jag mer o mer på. Första barnet blir det "duktiga" och andra barnet "det besvärliga". Mycket uppmärksamhet till första barnet och det andra barnet får dela tid med det första barnet och blir avundsjukt. Suck, min andra pojke är alltid missnöjd och anser att allt är orättvist. Vad tror ni?

2009-09-23 @ 21:40:08
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tessan: Haha, var jag inte duktig på norska??

Jovisst är ni en härlig blandfamilj =)



Linda: Vad kul att du läser min blogg =)

Hur har du hittat den? nyfiken

Härligt med ännu en blandfamilj. När föddes din äldsta dotter? Jasså du har kanske träffat min man. Fast det kanske var någon annan som var lik honom?? =)



Ingela: Ja, en hård kur men det behövdes. Nu är det mycket bättre och jag vågar visa mig ute igen =)

Jo, det stämmer på Henry. Han är sur och arg nästan konstant,,, JOBBIGT

2009-09-23 @ 21:47:01
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Linda

Min äldsta dotter blir 12 år i december. Tror jag läste någonannan blogg som länkade till din. Jag tror också på teorin om första barnet och andra barnet. Men min stora undran är då hur blir då tredje?

2009-09-24 @ 12:15:43
Postat av: Kerstin

Linda: Ok!

Hur det är med tredje barnet vet jag inte =)

Tror ev. att det är den bortskämda minstingen som kanske gnäller mest/är mest mammig/pappig??

2009-09-24 @ 22:44:02
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0