Alltså är så trött på bråkandet

Får man tycka att ens barn är jobbigast i världen? Får man bli arg varje morgon och släpa sin son gråtandes till dagis och lämna honom gråtandes och skrikandes efter en?
Får man vara trött på att vara förälder?

En arbetskompis sade till mig imorse när jag beklagade mig över morgnarna med barnen "läs henry": Klaga inte, det är ju det liv du valt.
Får man inte klaga om man är förälder? Får man inte erkänna SANNINGEN att barn kan vara en pest och pina? Barn kan vara skitjobbiga och driva en till vansinne så är det.

Sedan är ju de också det bästa i livet, det mest underbara och fantastiska barnen man kunnat önska sig!! Deras fantasi och saker de säger, deras kramar och pussar, att man är deras hela värld, deras trygghet och bank =)

Den som sade "man vet inte hur det är förrän man själv fått barn" har 100% rätt. Man har ingen aning och tur är väl det! =)

Kommentera gärna, ge mig era synpunkter angående föräldraskap, barn och livets mening.



Nu ska jag surfa vidare in i bloggarnas värld

Kommentarer
Postat av: paula

ja det kommer gå illa för kevin men orkar inte tänka på det, det gör så ont att jag knappt kan andas.

2010-04-28 @ 19:35:47
Postat av: Anonym

Jag tror att det är väldigt lätt att döma andra när man själv inte har några barn. Barn födds med olika personligheter men det betyder inte att man inte älskar sina barn. Hur skulle det vara om man föder ett barn efter de förväntningar och önskemål man kanske som förälder har innan barnet är fött. Skulle det göra oss till lyckligare föräldrar. Att ha ett barn är en utmaning, att ha två barn är två väldigt stora utmaningar. Man kan aldrig förbereda sig tillräckligt för man vet aldrig vad som väntar en som förälder. En del barn är lugna andra har lite extra energi och vilja. Jag anser inte att det är en nackdel. Det tar tid att lära känna sina barn då de växer och blir starkare i sina personligheter och även vi måste anpassa oss och hitta ett bra sätt att bemöta våra barn och deras tillvägagångs sätt i olika situationer. Som förälder behöver vi ventilera oss, få råd och finna lösningar på ev. problem. Jag har följt din blogg ett tag och anser att den person som slänger ur sig en sån fånig kommentar inte känner dig som person eller inte anser sig vara din vän. Bara min åsikt.

2010-04-28 @ 22:17:58
URL: http://treprinsessor.blogspot.com
Postat av: Stamp-E

ja chetti-petti, du får tycka att dina barn är jobbigast i världen... o det är ok att visa för barnen att dom gör dig upprörd och ledsen genom sitt beteende, man behöver inte alltid spela duktig förälder och inte visa något eller köra med någon märklig mentalitet som typ "dom ska inte tro att dom kan knäcka mig eller påverka mig"... hey... its our fucking kids... dom om någon måste få lära sig att människor blir upprörda, ledsna, påverkade. vi har ingen prestige inför våra egna barn. så tycker jag i alla fall... o henry börjar ändå bli stor nog att förstå att hans agerande påverkar människor i sin omgivning... sen får man kanske börja titta på om det finns andra orsaker till hans beteende? känner han sig otrygg på dagis? rädd för någon/något? etc etc etc.. japp.. det är så jag tänker i frågan... o du får gärna skrämma honom med stora farbror Stamp-E... hehe.. :D

2010-04-29 @ 08:48:28
URL: http://www.stamp-e.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Paula: Jag förstår det och lider verkligen med dig! Önskar att det fanns något jag kunde göra för att förbättra situationen. KRAM



Anonym: Tack för din kommentar!



Stamp-E: Kul att se kommentarer från dig =)

2010-04-29 @ 18:53:15
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

ja du kan flytta till malmö och ta kevin 1 dag varannan helg :-) nej men .... vi får se hur det blir. jag mår dåligt gråter flera gånger om dagen men hey (som erik säger) jag är inte krossad ännu ...och allt jag har gått igenom har inte krossat mig ännu. ju mer som händer ju starkare blir jag. en vännina till mig dog i morse det är inte heller så roligt men jag kan fan inte lägga mig ner och ge upp. vem ska sköta allt här hemma då? och vem ska ta hand om kevin. i grundläget, botten är jag stabil men i ytterkanterna är jag fragtile, om du förstår vad jag menar? vi kommer tills stockholm i sommar kevin vill inte följa med för han tycker alicia och henry e jobbiga. hahahahah hur var kevin själv när han var 4 år??? hahahaha

2010-04-29 @ 23:07:56
Postat av: Kerstin

Vad tråkigt att han tycker barnen är jobbiga =(



De är ju småbarn och han tonåring så de är ju på olika plan i livet.



Usch vad tråkigt med dödsfallet. Är det någon jag känner?



Du är fruktansvärt stark och jag beundrar dig som varje dag kämpar för din egen, Puckis och Kevins skull. Ge aldrig upp! Det blir bättre en dag, det måste det!!



Kram

2010-04-30 @ 18:15:02
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

det är ingen du känner. nej kevin tycker bara de e jobbiga för han e tonåring. max har tatuerat på sin arm : ge aldrig upp! det skulle jag också vilja , det borde jag göra!!! men först ska jag tatuera in kevin 960404 på min vänstra arm.

det blir bättre det vet jag.

2010-04-30 @ 23:08:10
Postat av: Ingela

Vilken ful kommentar din arbetskamrat gjorde! Jag hade aldrig anförtrott den människan något mer!



Det vore konstigt att inte påverkas av alla tester som barnen utsätter oss föräldrar för. Tre barn o så olika. Varje barn har vi lärt oss att bemöta olika. Vissa fattar direkt, vissa trotsar coh vissa vägrar att lyssna. Ibland är hot (om indragen datortid, godis osv) det enda som funkar och då blir man ledsen för man vlll ju att barn ska lyda utan hot.



Sover barnen tillräckligt? Barn behöver ju sova helst 10 timmar per natt i den åldern. Man vet ju hur grinig man själv blir om inte ens sömnbehov blir tillfredställt. Kanske prata (överdriv) positivt om nästa morgon redan på kvällen? "Åh, imorgon så ska vi gå till dagis, och du ska leka med dina bästa kompisar och cykla på den där roliga cykeln de har på dagis. Och så god frukost ni får på dagis varje dag och dina fröknar är ju så snälla" Osv. Låter kanske tramsigt men se till att de ser dagis som något roligt som man kan längta till. Lägg fram kläder dagen innen - de kan vara med att välja. Var överpositiv! "Åh, har du valt den fina tröjan? Den kommer nog dagisfröken tycka är fin". Jag vet att det är SVÅRT - har ju en/två jag brottas med själv. Beröm allt de gör positivt "åh, satte du själv skorna i skohyllan? Vad glad jag blir när du gör det?" Bara några exempel. Förra veckan sa jag till Kalle o Albin att jag blev jätteglad över att de satt in sina cyklar i förrådet. Sedan dess har de gjort det varje dag!! =) (sen fick jag höra att de satt in cyklarna första gången för att låtsas att de inte var hemma, hahahahaha ;) )

2010-05-01 @ 11:13:18
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Har han!?, det är ju en bra och passande text. Kämpa på!



Ingela: Tack för dina bra tips! De sover tillräckligt. Vi lägger de 19.30-20.00 och de väcks vid 06.00-06.10.

Jag lägger fram kläder kvällen innan som de själva är med och väljer.

Men jag ska försöka vara ännu mer positiv och försöka behålla lugnet =)

Kram

2010-05-01 @ 19:55:53
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0