Det susar i öronen, Avatar

Alicia är mycket bättre nu och febern verkar ha släppt, skönt!
Själv mår jag sådär, inte så jättesjuk men förkyld och det susar i öronen som det kan göra vi förkylning.

Idag tar vi det lugnt och kurerar oss. Har beställt sommarkläder åt barnen på www.hm.se och det fanns en del. De har en del kvar från förra året som de även kan ha i år så det är bra.

Har precis kollat på Avatar



och visst var den helt ok men lång... Jag gillar egentligen inte sådana filmer, fantasi och krigsfilmer. Den gick att se och visst kan jag förstå att den är populär för de emotionella scenerna och så.
Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Nu är Monika i stan och träffar en kompis. Ska väl snart börja laga mat, blir fiskgratäng i ugn eftersom Monika är vegetarian. Hon ville ev. ut och äta/ta en öl men jag vet ärligt talat inte om jag pallar som jag mår nu.

Sedan känns det lite deppigt igen. Min lillebror Max ringde igår och sade att de vill att jag ska vara med på dopet och att de vill ha det i juni...
Denna sommaren är det Joels (min brorsons) dop, Edvins (min systersons) student, min syster och hennes makes 40-årsfest, Olivers (min systersons) konfirmation. Jag har ännu inte sett Joel som föddes i mars och en av mina äldsta barndomsvänner Anna får barn nu i maj...
Så mycket händer och jag vill såklart vara där, med på allt och träffa alla. Men pengar och tidsbrist gör detta inte möjligt.
Jag har semester vecka 30-32, sista veckan i juli och de två första i augusti och då har vi tänkt komma ner i typ 2 veckor. Vet inte om vi har möjlighet, tid eller pengar för att komma ner fler ggr...
Så jag känner mig deppig att missa en massa saker som jag så gärna hade velat vara på =(

Jaja, livet är inte lätt, beslut måste fattas, människor blir besvikna men jag hoppas det finns förståelse! Kram

Kommentarer
Postat av: paula

som jag sa. spara en massa pengar till nigeria åk ner och har kul. sedan när ni kommer hem så börja leta efter lägenhet/hus i skåne så slippper du känna så här! ingen av er i familjen motsätter sig för att flytta ner ju?! så vad är problemet? jobb finns bara man letar och ge sig fan på att få ett.

2010-04-11 @ 01:35:27
Postat av: paula

avatar är skitbra!!!

2010-04-11 @ 01:36:06
Postat av: Ingela

Du ska absolut inte känna någon press på att komma ner för alla händelser i sommar, det är klart att alla vet att ni VILL vara med. Ekonomi och tid är klart det som styr, inte viljan!

2010-04-11 @ 11:34:38
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

paula: Jo, du har rätt. Vi både vill och vill inte flytta, svårt beslut. Vi får tänka och känna efter. Jo, jobb ska vi söka och vi flyttar inte förrän vi har jobb såklart.



Ingela: Jo, det är klart men vill bara inte göra folk besvikna. Kram

2010-04-11 @ 14:37:15
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0