Jag är så trött på det!!!

Inatt vaknade Alicia och klagade på ont i örat. Väckte henne på morgonen och hon verkade ok, tog med henne till jobb, gick till Vårdcentralen där det konstaterades att hon hade öroninfektion på ena örat. Hon fick pencillin.
Doktorn kollade även på några utslag, upphöjda prickar som hon har på sidan av halsen. Han visste inte vad det var och han har nu skickat remiss till Barnläkarmottagningen. Jag vill veta vad det är, hur hon fått dem och hur vi blir av med dem.

Jag lämnade henne på skolan för det var full fart på henne och hon mådde bra. Men efter ett par timmar ringer skolan och Alicia mår tydligen inte bra... och ligger och vilar. Beror säkerligen på brist på sömn, pencillinen och infektionen. Så jag vabbar 25% av dagen idag och hela dagen imorgon. Förhoppningsvis kan hon gå på fredag eller så får F vara hemma.
Jobbigt att behöva vabba igen för både mig och jobbet. Bläää vill ju jobba, faktiskt.
Nu är det helt underbart väder dessutom. Hela vintern var de typ kärnfriska och jag kunde jobba men nu när det är så skönt väder då blir de sjuka...

Båda barnen somnade inom en halvtimme eftar vi hade kommit hem. De tittade på Simpsons och plötsligt var det tyst och då hittade jag de såhär:



                                         



                            

De sover fortfarande...

Jaja, ni får ha det så bra och njut av solen ni som kan!                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0