Kryssning över, besöket över och vi är ledsna =(

Kryssningen var som den var. Det fanns ljuspunkter som rolig lek på kvällen innan läggdags "20 frågor", god frukost och gott sällskap. Plus att Simon vann en danstävling och Kalle en tipsrunda.
Men Henry var jobbig, löd inte och sprang iväg så fort han fick chansen...
Det var även svårt emellanåt för Ingela att hålla koll på tre nyfikna och ivriga killar.

Sedan fick jag en fruktansvärt jobbig huvudvärk och ett jobbigt illamående som höll i sig i några timmar... Tråkigt men nu mår jag mycket bättre.

Det tråkiga är att Ingela och pojkarna bestämde sig för att åka hem redan ikväll...

                                    
De ville ha en hel dag med pappa J vilket är helt förståeligt. Men det gör ändå ont... Jag och Alicia har varit väldigt ledsna och är fortfarande mycket ledsna. Barnen kommer så bra överens och trivs så bra tillsammans. Ingela är en sådan underbar person, trygg, generös, rolig och bestämd. Jag känner mig trygg och hel i deras sällskap.
Att bo långt ifrån sin familj gör ont. Jag önskar att vi bodde mycket närmare varandra och kunde träffas oftare.
Att flytta ner känns som ett jobbigt och nästan omöjligt projekt. Framförallt när det gäller jobb. Vi måste ju ha jobb innan vi flyttar. Bostad kan lösa sig med tiden då vi har flera vi kan bo hos. (?)
Vi får se, men som det känns nu så vill jag bo närmare min familj.

Jag trivs häruppe med mycket men man måste välja. Jag vet att jag skulle stormtrivas i Skåne, vill inte bo i Malmö men i en mindre stad i Skåne. F har inga problem med att flytta ner heller. Det enda han är rädd för är alla utflykter han tror vi ska göra hahaha
Vi får se helt enkelt...

Imorgon har vi ju ännu en ledig dag, skönt! Ska riktigt vila och umgås med min underbara familj!

Kramar på er!!

Kommentarer
Postat av: paula

jag tror att jobb till dig hos citymail i skåne är nog inga problem för de behöver väl alltid folk?

felix kommer också hitta ett jobb. när ni har vatt i nigeria om det nu blir av så börja söka jobb i malmö/skåne. lägenhet kan ni ta sen ekonomin är ju viktigast och du har ju fler syskon och mamma ni kan bo hos fram till ni fått en lägenhet om ni inte har fått det när ni flyttar ner. ni kan bo här utan problem.

2010-04-05 @ 19:39:27
URL: http://www.paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Tack för dina vackra ord, jag blir helt rörd! =´)



Ang flytt - jag tror på att "allting går om man vill" (nåja, lite realist måste man vara). Enligt mamma o Max finns det jobb som lastbilschaufför i Malmö, men Felix kanske inte vill jobba med det mer? Och hans fot kanske inte fixar det? Jag håller med dig att bostad går alltid att ordna - jobben måste vara fixade innan för att känna sig trygg med flytten.



Jag tycker att all ekonomisk fokus ska vara fixerad på Nigeria-resan, så den är tryggad. Därefter kan man göra en självrannsakan inför framtiden: vad vill vi göra? Hur vill vi bo? Vill jag plugga vidare? (du kan och du vågar!) VAR vill vi bo - för- och nackdelar, vad måste man "offra" för att bo i Stockholm verses Skåne. Sedan får man fokusera på det. Spara en slant. Och jag lovar att Felix inte behöver åka på utflykt som han inte själv vill - du o jag klarar nog av barnen själva i min sjumanna-bil =) (skånes djurpark är en sån där underbar plats där det inte gör något om barnen springer runt - alltid en lyckad utflykt tycker jag! =D

2010-04-05 @ 21:08:52
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

paula: Tyvärr så är det mycket svårt även hos Citymail just nu. Det är anställningsstopp typ. Men det är inte omöjligt?!

Tack för att du ställer upp =)



Ingela: Jo, jag såg att det fanns lite lastbilsjobb i Skåne och det är ju postitivt. F kommer ju söka det som finns. Foten ska ju opereras i år troligen så då blir han väl bättre får vi hoppas.



Just nu är det Nigeriaresan som gäller. Flytten känns som lite längre fram i framtiden. Ev. börjar jag plugga nere i Skåne och blir tjänstledig från Citymail. F kommer ju som sagt söka allt som har med transport att göra.

Vi får se, helst hade jag velat att alla ni flyttade hit =) För jag kommer sakna Norsborg som bara den!



Kram på dig min kära syster!

2010-04-06 @ 21:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0