Nu har storasyster åkt hem, Ali bättre men inte bra

Vilken fruktansvärt enerverande hosta min lilla gumma har! Febern verkar vara helt borta i alla fall, igårkväll låg den på ca 38 grader medans imorse hade hon bara 35,7 grader. Hon verkar mycket piggare men hon somnade precis i soffan.
Hon hostar och hostar speciellt när hon lagt sig för att sova. Hon hostar tills hon kräker upp slem. Har kört med hostmedicinen Bisolvon men idag började jag ge ungarna Cocillana istället, en hostmedicin på recept som F hämtade ut åt sig för ett tag sedan. Hoppas den kommer att hjälpa!
Henry hostar också men inte alls som Alicia.

Så jag blir hemma imorgon också... Hoppas verkligen kunna jobba på tisdag! Inte roligt att bara gå hemma, äter en massa onyttigt och känner mig helt seg i kroppen.
Själv känner jag mig sådär, min hals är torr som fnöske samtidigt som jag har slemhosta, skumt!

Körde precis min syster till tåget så nu är hon på väg hem igen. Inatt kom hon inte hem... Hon åkte till Uppsala med en kompis och sov sedan över där. Ja, man ska väl passa på när man kan =)

Igårkväll kollade jag på en film, nu har jag inga fler på lager buhu

All about Steve, en komedi med bl.a. Sandra Bullock. Den var sådär faktiskt. Bullock var bra men själva filmidén var sådär.
Har ni sett den?

Nu ska vi strax laga lite mat, tvätta alla smutsiga kläder och fortsätta ta det lugnt!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0