Vab, sårig läpp, torsdag

Ja, vabbar ju idag för Alicia som faktiskt mår ganska bra om jag får säga det själv.
Jag sade att hon får gå till skolan imorgon och då sade hon "jag får ju hemlängtan". Hon får ändå gå imorgon.
Det som gör mig ont i hjärtat är att Alicia inte alls trivs bra i skolan. Hon säger ofta att hon hatar skolan, att barnen är taskiga, att allting är tråkigt m.m. Vi fyllde precis i en blankett där barnen ska svara med en glad mun, en likgiltig mun eller en ledsen mun på olika frågor t.ex. hur trivs du på fritids? Vad tycker du om dina kompisar? och liknande frågor.
Hon svarade med jättemånga ledsenmunnar =(
Det hon tycker är värt en glad mun är "att vara i klassrummet". "vara på fritids" "leka fritt inne" "göra hemuppgifter" och "arbeta själv" men 8 frågor av totalt 17 frågor svarade hon med ledsen mun.

Vi ska ha utvecklingssamtal snart så då får vi prata om detta. Vill ju att hon ska trivas och vara positiv inför att hon börjar 1:a klass nu i höst.
Jaja, fortsättning följer.

Vi ska till Vårdcentralen 15.20 med Henry för han har en hemsk underläpp. Han har alltid haft problem med torra läppar, med stora skinnflikar som ramlar/dras av. Han blöder ibland från underläppen för att han drar av sitt skinn. Men nu såren lite gula/bruna och vita, det ser äckligt ut och jag vill att de ska kolla på det och säga vad vi ska göra för att få bukt med denna läpp.

Ja, nu ska jag surfa vidare!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ojojoj, med lillemans läpp! Ta kontakt omedelbart! Bakterieinfektion som måste stävjas!



Angående Alicia så gråter mitt hjärta =´( jag tycker inte att du ska vänta! Ta kontakt med både lärare och fritispersonal nu - kanske be om ett möte. Skriv ner frågor innan, t ex hur fungerar klassen tillsammans, vad finns det för resurser, har de observerat mobbing, dålig stämning, vilka barn trivs hon bra med osv osv

2010-04-16 @ 07:53:37
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Angående Henrys läpp så fick han en läkartid på tisdag men vi köpte en kräm som Apoteket rekommenderade och det ser redan mycket bättre ut. Inte alls torrt och läppen är rosa och fin igen.

Får se om vi ändå går till läkartiden på tisdag, om det ser bra ut så avbokar jag den.



Ja, du har rätt angående Alicia. Ska ringa skolan på måndag och prata med dem. Idag hade det varit en bra dag. Hon har så många kompisar och är oftast glad vid hämtning/lämning. Men hon är en dramaqueen och mycket av det hon säger är oftast överdrivna. Hon är en mycket känslig person som tar illa vid sig av t.ex. när en fröken säger till henne om hon gjort något hon inte får, om hon får kritik och liknande. Sedan tänker hon på det hela dagen och är ledsen och upprörd.

2010-04-16 @ 21:54:51
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0