Vabbandet fortsätter, krasslig, blääää

Hämtade syster Monika vid tåget igårkväll och vi pratade en del innan läggdags. Idag är hon på politiskt möte hela dagen inne på riksdagshuset.
Själv vabbar jag fortfarande för en febrig och mycket hostig Alicia. Hostan är otroligt enerverande både för henne och oss... Hon får hostdämpande men det kan ju dröja ett par dagar innan det verkligen dämpar.

Själv börjar jag också känna mig lite hängig med förkylning och svag i kroppen. Jobbigt men nu är det fredag så vi får vila ordenligt i helgen?!

Kommer ni ihåg strulet med Alicias fritidsplats. Nu har de undersökt saken och hon har blvit reggad två ggr, en för heltid och en för 4 timmars. Nu har de plockat bort 4 timmars men det positiva är att vi betalt rätt summa hela tiden =)
Dels är jag glad för att summan är på "bara" 1365kr (för 2 barn/maxtaxan) och sedan att det inte blir något retroaktivt nu.

Har kollat på två filmer idag, först "the lovely bones" översatt till "Flickan från ovan"



Bra film som rekommenderas. En flicka på 14 år om blir mördad av en granngubbe. Filmen handlar om hur hon vakar över familjen m.m. Rörande och sorglig på sina ställen. Har du sett den?

Sedan blev det "Motherhood"

 



Med bl.a Uma Thurman som spelar mamman/huvudrollen i filmen. Den speglar livet hos en riktig New York hemmamamma som försöker hålla fast vid in dröm som skrivare.
Den är rolig och igenkännande på många ställen speciellt för oss mammor.
Har ni sett den?

Ja, nu ska jag surfa vidare och kolla in lite bloggar.

Ha en trevlig fredagkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0