Torsdagsinlägg

Usch ännu en lång arbetsdag men det beror också på att jag hade rast i 1,5 timme mitt på dagen då jag cyklade över till Alicias skola för att vara med på uppropet.

Först fick vi lyssna på när lärarna sjöng, barnen sjöng och sedan sjöng alla i salen =)
Sedan fick barnen komma in i klassrummet och sätta sig vid sin bänk. Jättefina bänkar, ni vet sådana riktiga skolbänkar med lock.
Barnen blev uppropade och fick säga vart de bodde. Sedan fick de berätta vad de ville lära sig. Alicia sade att hon ville lära sig mer om kroppen.

Jättetrevliga lärarinnor, Gunilla och Sanna hette dem. Fritids ligger precis intill. 

                                             

                                              Alicias schema. Hon går i klass 1A, 8.15-13.00 varje dag

Klass 7-9 har flyttat till en närliggande skola så nu är det bara klass 1-6 där. En del av skolan hyrs ut till en kristen friskola (syriansk ortodox), Edessakolan så de ska samsas om när det gäller matsal m.m.

Idag har jag inte tränat, min kropp är helt slut efter denna veckas slit... Känner att jag måste vila den, hade tränat om kroppen inte varit som överkokt spagetti.
Har vägt mig och visst har dessa dagar gett lysande resultat. Men idag har jag syndat, åt choklad... Och efteråt kände jag mig så livfull och glad, jag behövde nog den kicken.

Jag har skrivit inbjudningskort till Alicias 7-årskalas på söndag. Hon ska dela ut dem i skolan imorgon. Jag har också skrivit en jättelång köplista på allt som ska köpas inför kalaset, det ska vara riktigt kalasigt när barnen fyller år. Älskade själv mina kalas som liten, även att gå på kalas =)

Imorgon är det fredag och visst uppskattar man helgerna mer nu när man jobbar igen. Superskönt med helg!!

ha en skön fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0