Dag 07 – Min bästa vän

Hmm jag har ingen bästa vän direkt.

Jag har ett fåtal vänner som jag träffar ibland och många gamla vänner som jag saknar och önskar jag kunde träffa oftare. Bra vänner som jag förlorat vilket jag sörjer.

När jag var liten så hette min bästa vän Cecilia och vi var verkligen bästa vänner och i många många år. Vi har nyligen fått upp kontakten och träffades i somras.

Under min ungdomstid så hette min bästa vän Anna Z och det var vi mot världen i vått och torrt. En av de bästa tiderna i mitt liv. Nu träffas vi mycket sällan då vi befinner oss i två olika länder men när vi väl träffas är det som om tiden stått still.
Hon är någon man kan lita på, någon som ställer upp och vi kommer alltid ha ett speciellt band. Hon är även Alicias gudmor.

Men idag har jag tyvärr ingen som jag kallar bästa vän. Felix är isåfall min bästa vän om jag får välja min man.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Detta med bästa vänner är svårt. Jag har precis som du inte EN speciell som jag kallar min bästa vän, men många vänner. Man har olika vänner för olika behov, vilket låter väldigt egoistiskt, men jag är övertygad om att alla har det så. Att din man är din bästa vän är ju högsta betyg på förhållandet! =) Mina syakon (ett par av dem) är mig närmast och dem jag skulle ringa i nöd före mina vänner.

2010-12-25 @ 13:10:25
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anna U

men jag då? Vad kallas jag? nu blev jag ledsen....

2010-12-26 @ 22:50:53
Postat av: Kerstin

Ingela: Att ha en bästa vän som vuxen är svårt, var mycket enklare förr



Anna: Var inte ledsen, du är ju min vän!

2010-12-27 @ 12:44:24
Postat av: Carina

En bästavän behöver man inte umgås så tajt med.. En bästa vän är den som känner en som vet vem man är och var man kommer ifrån.

En bästavän är där när det är som tuffast och när det är som roligast. Men det betyder inte att den behöver vara där hela tiden..

Min bästavän och jag har inte träffats sen oj humm september någon gång tror jag.. Vi har kankse prata 1gång i månaden den senaste tiden. Då bara fort. Men jag vet om jag skulle ringa henne och säga KOM.. Så skulle hon slänga sig i bilen och komma.. :-)

Så du kankse har fler vänner som är dina bästavänner..

De behöver inte vara dom där som är runt en varje dag. Utan det kan vara den där du ser 1gång om året.

2010-12-28 @ 11:39:51
Postat av: Kerstin

Carina: Du har rätt. Min bästa vän och jag har inte träffats på flera år, bor i olika länder men när vi väl träffas är det som om tiden stått stilla.

Men de flesta jag umgås med oftare är mina vänner, nära på olika sätt, umgås på olika villkor så att säga. De betyder mycket och ställer upp när de kan.

2010-12-28 @ 12:21:14
Postat av: annazeta

Så sant, when ever you need me, i will be there! Som den gamle gode Michel Jackson brukade sjunga...

2010-12-28 @ 14:44:48
Postat av: Kerstin

annazeta: Precis!! =)

2010-12-29 @ 14:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0