- 23 grader imorse...

Ja, kan ni tänka er att när jag vaknade strax innan 06.00 imorse så var det -23 grader ute...
Skulle kört moppen idag men p g a halkan så körde jag bil/gick jag på min runda istället.
Fy vad kallt, -18 grader var det när vi var ute och delade post.
Känner mig lite köldskadad i ansiktet faktiskt.

Nu är min kropp så tung och jag är så trött, inte så konstigt kanske?
Tunnelbanan stängde ner, bussar ersatte och det var helkaos i Sthlmsområdet vad gäller både kollektivtrafik och E4:an. Folk kom flera timmar försent eller inte alls till sina jobb.
Tur att jag går/cyklar till mitt jobb så jag var i tid i alla fall =)

Igår kollade jag på en komedi/drama:



My one and only, den handlar om en kvinna, Renee Zellwegger, som lämnar sin otrogna man, Kevin Bacon, och tar med sig sina två tonårssöner ut på en resa genom USA.
Överallt försöker hon hitta en ny make men lyckas inte så bra. Den utspelar sig på 50-talet typ.
Helt ok om man gillar dramakomedier.

En fråga: Kan man köpa dammsugarslangar separat? Vår har helt gått av, det händer alltid med våra dammsugare. Händer det er också eller är vi för hårdhänta??

Ha en trevlig måndagkväll och hoppas på en mindre kallare dag imorgon

Kommentarer
Postat av: Ingela

FY FY FY för vad kallt! Tror vi hoppar av vår Stockholmsresa iallafall ;) Tycker verkligen synd om dig, som måste vara ute i sånt väder. Här snöar det fortfarande men alla enorma snömassor som ligger ÖVERALLT har börjat töa så det är slask slask slask vart man än går.



Jo, dagens dammsugare är skit! Vi köper ändå dyra för att de SKA hålla men det gör dem inte ändå. Skit, skräp. Vi har köpt olika delar, kolla på elgiganten eller liknande, kan vara att kanske ÖB har men är osäker. Såna där delar "one size fits all"

2010-02-22 @ 19:41:46
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nej, det får ni inte =)

Tills dess måste det ha töat bort, eller??



Här har det inte alls töat sedan det började snöa i mitten av december. Våra snöhögar har alltså bara byggt på och blivit större och större. I 2,5 månad har vi stått ut med snö och minusgrader. Har aldrig varit med om en mer kall och snörik vinter.



Ja, får kolla på Elgiganten och liknande och se om vi hittar någon som passar.



Kramis

2010-02-23 @ 18:23:06
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0