Hemma och är sjuk

Ja, det är inte ofta jag är hemma p g a egen sjukdom. Trodde jag skulle jobba idag men igårkväll värkte halsen mycket och imorse när klockan ringde 5.45 då mådde jag ganska kasst.
Så jag sjukanmälde mig och jag blir hemma imorgon också.

Jag lämnade Henry på dagis och Alicia på fritids sedan gick jag till Apoteket och köpte Ipren, Bisolvontabletter (hostdämpande och slemlösande tabletter), Otrivin (nässpray) och Strepsils (halstabletter som hämmar bakterier och lindrar besvären).

Så nu hoppas jag att symptomen försvinner och att jag snabbt blir tillräckligt bra för att jobba igen.

Hatar att vara sjuk och dessutom så förlorar jag en massa pengar bläää

Tar det bara lugnt, tittar på tv mycket och surfar lite.

Det ska snöa hela veckan här och vara mycket kallt, ännu en sak jag avskyr.

Nu ska jag surfa vidare och så blir det säkert en film sedan.

Kram på er och hoppas ni alla mår bra!!

Kommentarer
Postat av: paula

jag tror du bliir sjukare av det än utan.

2010-02-02 @ 23:00:37
URL: http://paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Gillar inte du mediciner? Dessa saker jag köpte lindrar ju mina besvär. Varför ha ont och besvär i onödan?

2010-02-03 @ 13:16:16
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

jag tar bara medicin om jag måste det vill säga receptbelagda. alvedon kanske 1 gång i månaden max. är aldrig sjuk. kommer inte ihåg när jag var förkyld sist eller hade feber eller hosta. hade ju halsfluss 2 ggr i september men hade ingen hosta, ingen förkylning och ingen feber. hade inte ens ont i kroppen.bara jävligt ont i halsen.

2010-02-05 @ 19:46:28
URL: http://paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Ja, det är skönt att aldrig behöva vara sjuk. Jag är sjuk då och då, sålänge jag inte är riktigt dålig så jobbar jag. har en riktigt jobbig rethosta just nu som håller mig uppe på natten bläää

2010-02-05 @ 21:11:00
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0