Hemma och vabbar

Henry har som skrivits varit lite krasslig senaste dagarna och det bara förvärrades igårkväll. Han är nu jättehostig med tjock slemhosta och jätteförkyld. Dessutom så andas han tungt. Alltid samma symtom när han blir sjuk. Så nu får han Bisolvon för att lugna ner hostan.
Hela natten har han hållit igång oss mest pappa F, för det är pappa som gäller när Henry är sjuk, mamma passar inte bra alls...

Sedan så klagade Alicia på halsont igår och imorse så sade hon att hon har ont när hon sväljer. Kollade i barnens halsar med ficklampa och de är båda jättesvullna. Så jag är hemma med bägge barnen och vabbar.
Själv är jag också ganska förkyld. Inte konstigt med detta väder och alla är småkrassliga vart man än går.

Tyvärr var detta en sådan dag då vi fick in mängder av post och det drabbar såklart de andra att jag är hemma. Vet att det är inget jag kan göra något åt men jag får ändå dåligt samvete.
Det är ju inte bara mig själv jag är hemma för när jag väl blir sjuk utan även varje gång barnen blir sjuka.

Men jag har faktiskt inte vabbat sedan början av december, så barnen har ändå varit ganska ok denna vinter "ta i trä"
Tyvärr missar Alicia både kyrkans miniorer och simlektionen idag. De skulle ha klädsim idag men jag ska ringa och fråga om Alicia kan testa att simma med kläder nästa vecka istället.

Igårkväll såg jag en film som hette "A serious man"



Är en tragikkomedi om en man vars fru vill skilja sig och gifta om sig med en annan man. Det handlar om denne man och hans olyckliga liv. Det är en film som spelas av judar för judar känns det som. En massa ord som inte vi ickejudar vet vad det är m.m. Inte så rolig alls och ganska dåligt slut. Om man är jude och bor i USA kan man nog tycka den är rolig och väldigt igenkännande.

Imorse såg jag ännu en film, "The Informant"



Tydligen en sann historia som handlar om en man som börjar samarbeta med FBI för att sätta dit det företag han arbetar på. Ekonomiska brottslighet. Men filmen är långtråkigt och det är mest i sista delen av filmen då man börjar förstå hur allt hänger ihop och får reda på sanningen typ.
En helt ok film.

Ha det bra allihopa, hoppas ni är friska och mår bra 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Äsch stanna hemma från jobbet! Det blev ju som sagt favorit i repris idag...

2010-02-24 @ 17:14:10
Postat av: Ingela

Hoppas ni snart kryar på er! Och hellre nu än i påsk! ;)

2010-02-24 @ 22:16:48
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anna

Ush stackars Henry och ali och er...inte kul när barnen är sjuka. Jag var helt slut igår och huvudvärk. Jobbet och lite sömn...

Då kan vi nog inte träffas då. Jag jobbar i helgen extra med

Krya på er kram

2010-02-25 @ 07:29:26
URL: http://annaadidas.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tessan: Kämpa på! Ge inte upp! Jag behöver dig =)



Ingela: Ja tack! Vi hoppas vi inte blir sjuka igen lagom till påsk... Vi med vår otur...



Anna: Ja, barnen är sjuka men hur orkar de ändå hålla igång hela tiden??!! Ok, men då ses vi kanske i veckan? Vi får se. Kram

2010-02-25 @ 13:44:56
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0