Tisdagen fortskrider

och här sitter jag återigen.

Dagen har varit helt ok. Barnen har varit ok, inte bråkat så mycket.

Igår såg jag ännu en film. Hoppas ni inte blir alltför trötta på mina filmlänkar och tips. Jag gillar att dela med mig av de filmer jag sett och hoppas det är ok.



"Flickan", en svensk film faktiskt. Handlar om en liten flicka som blir lämnad hemma under sommaren. Föräldrarna och brorsan åker som hjälpare till Afrika. Fastern som ska passa henne är allmänt jobbig, dricker mycket och drar hem folk. Till sist försvinner hon med och lämnar flickan ensam hemma i flera veckor.
Jag gillade den. Kände igen mig i många scener, känslan flickan förmedlar är så äkta. Underbara sommarbilder som får en att längta till sommaren och landet. Men man bör vara vuxenför att se den Det är ingen film för barn utan för oss vuxna så att vi kan se hur barn ser på oss när vi beter oss som idioter.

Nu ska jag surfa vidare, tja sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0