Mår lite bättre nu typ

Jag är fortfarande trött men det beror säkert på att jag inte gör något. Bara slappar och det är inte min kropp van vid.
Var ute några minuter för att slänga skräp och shit vad det är kallt... Hatar kyla!

Kommer verkligen våren någongång? Kommer snön verkligen smälta någongång?
Just nu känns det som om det kommer att dröja hur länge som helst tills våren är här och det gör mig deppig.
Tanken på att behöva dela post i detta snöväder och dessa minusgrader gör mig ännu mer deppig.

Alicia tyckte jag skull börja jobba på Mediamarkt istället så jag slipper vara ute i kylan. Känns som en helt ok idé just nu.

Har börjat kolla på hur man söker ledighet från skolan för Alicia och Emma nästa januari. Verkar vara mer komplicerat än vad jag trott... Så vi har bestämt för att korta ner resan till tre veckor. Så barnen missar 2 veckor i början av vårterminen.

Alla saker till F´s pass är nästan fixade, väntar på ett dokument plus att vi ska fylla i ansökan och boka tid för interjvu, ja man måste tydligen intervjuas av nigerias ambassad för att kunna söka nytt pass hos dem... Mycket omständigt och komplicerat men men det måste göras annars får han ju inte åka med.

Senast jag kollade på www.flygstolen.se kostar biljetterna 44500kr för oss... Dyrt för att bara vara flygstol men tyvärr är det så dyrt till länder som inte är turistländer...

Jag är fortfarande velig om morgondagen men det lutar nu mot att jag jobbar, hmm så svårt att veta hur jag kommer må
imorgonbitti. Får väl pressa i mig en massa ipren, Nezeril och strepsils.

Ha en fortsatt skön söndagkväll, här ska det som sagt tvättas bläää


Kommentarer
Postat av: Ingela

ja, det är mycket pengar bara för flyg! Synd, för annars hade ni kunnat resa oftare. Vid särskilda såna resor går det säkert att få längre ledigt för barnen. Det är ju bara förste klass o ingen charter så prata med rektorn direkt och hör med henne/honom. Kram

2010-02-01 @ 08:29:56
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, för Alicia är det nog inga problem. Mern Emma går då i 9:an och det är sista terminen och sådär.

Men hon har pratat med rektorn och alla lärarna måste godkänna ledigheten plus att rektorn måste säga ja.

Kram

2010-02-01 @ 12:13:39
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0