Shit kan det bli kvavare och varmare??

Solen gassar på som aldrig förr och vinden som blåser är varm. Kvavt inomhus och utomhus och jag får inte luft någonstans. Men hellre såhär än 18 minus och snö/is.

                                                   

Vi slutade "sent" idag, elelr när vi skulle sluta helt enkelt, 15.30. Men vi är ju så bortskämda nu med att gå hem jättetidigt så detta kändes sent. Slapp hämta barnen i alla fall.

Har väl inget direkt att säga.

Just det, ni som har två eller fler barn. Försäkringskassan höjer flerbarnstillägget dénna månad. Visste ni det? Hade ingen aning, gick in för att begära tillfällig föräldrapenning och såg det på deras hemsida.
50 kr extra för andra barnet, 100kr extra för tredje och 200 kr extra för fjärde och mer. Kanske dags att skaffa fler barn?? =)
Nej, jag tror inte det va!? Älskar de barn jag har, är så nöjd. Visst saknar jag att vara gravid och första året men den tiden är ju så kort... Lånar andras bebisar istället, det räcker.

Ja, ni får ha en skön kväll!! Kramisar

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag fick höra det nyligen men min tanke var direkt att detta är bara ett frieri inför valet - typiskt att de höjer barnbidraget några månader inför valet! Självklart tackar vi och tar emot, men vi får väl se hur länge det varar (oj, vilken pessimist jag lät som nu, hahaha)

2010-07-14 @ 22:16:59
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Det är definitivt för att locka väljare, samma som med att de sänker skatten även för pensionärer nu, bara för att locka väljare

2010-07-15 @ 21:10:08
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0