Glad Midsommar!



                                                      

Glad Midsommar önskar jag er alla!!

Som barn firade vi Midsommar stort och pompigt i två dagar, i vår sommarstuga hängde vi upp lyktor, marschaler och fick äta chips och vara uppe länge *lycka* Verkar som Midsommarfirandet dör ut på något sätt, ingen har direkta planer och inget är som "förr", bra eller dåligt??

Tänkte ta med mina barn till ett riktigt Midsommarfirande i år men blev besviken när jag läste att det kostade 50 kr för vuxna och även barn kostade... "På min tid" var sådant gratis.

Så mina barn kommer att fira på vårt sätt, med mina två vänner och deras barn och grillat. Men efterrätten är densamma vaniljglass med jordgubbar (dock ickesvenska jordgubbar och lightglass haha) På kvällen blir det snacks i alla former, inga points räknas efter 18.00 i dett hus!!

Ha en trevlig Midsommar nu!! Kramar

Ps. om en vecka reser jag till älskade Skåneland, längtar efter er allihopa!! ds.


Kommentarer
Postat av: Ingrid Poulsen

Tyvärr blir inget som förr. Vi får leva på minnen! Jag var nästan på väg att ta bussen till Mossängen och titta på dansen, köpa lite lotter och smyga ner och spana på vår gamla stuga menvar rädd att bli besviken,så jag stannar hemma med en massa gott och hoppas på bra TV-program. Jag är svag för Ola Lindholm.

2010-06-25 @ 19:13:39
Postat av: Kerstin

Ingrid/mamma: Hoppas du hade det mysigt igår!

Jag klarar inte av att åka till Mossängen, jag försöker leva på minnena.

På något sätt vill jag åka dit och gå runt och titta på alla ställen där vi lekte och hade kul på somrarna, på något sätt skrämmer det mig, skumt.

2010-06-26 @ 18:24:26
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0