Gratis sängunderlag på väg

Hejhej!

Ringde Barnläkarmottagningen idag för att höra om det finns subventionerade/gratis sängskydd och hon var förvånad att vi inte fick det utskrivet förra året när vi väl var där...

Hon skulle beställa direkt, både madrasskydd och annat sängskydd. 75 i varje kartong och vi ska få 4 kartonger hemkörda till dörren fredag eller måndag. Det bästa är att det är gratis!
Jag berättade om att jag köpt i affärer innan, 7 stycken liggunderlag för 95kr...

Så ännu en utgift mindre, skönt!

                                                        

Men jag känner mig lite nere idag. Det gäller Nigeriaresan. Jag känner på mig på något sätt, kalla det kvinnlig intuition om ni vill, att resan inte kommer bli av nu i januari 2011.

Dels är det hela passgrejen som bara känns blää och F tar inte riktigt tag i det som jag skulle velat. Han vet nog inte riktigt hur han ska göra än?!

Sedan så är det F´s fotoperation som ska ske nu i höst vilket gör att han kommer gå gipsad typ 3 månader, då får man inte flyga p g a blodproppsrisker.

Jag ville boka resan nu i veckan men jag skiter i det. Ska sluta prata om resan och passet och se om vad som händer.

Åker vi inte till Nigeria i januari så åker vi senare men det är tråkigt och gör ont. Vi har inte varit där på snart 8 år, inte träffat syskonen och syskonbarnen på 8 år. Känns som det är dags nu!

Jaja, vad ska man göra? Ha det bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Ingrid Poulsen

Följ den kvinnliga intuitionen och vänta med beställningen! Tänk om operationen blir fördröjd och resan inte kan genomföras på biljettdagen! Jag tycker det verkar väldigt osäkert med Felix´ tillstånd för inresa till Nigeria. Kan man lita vad som sägs, så att pass kan ordnas för hemresan i tid eller det måste till mutor? Det är tur att han bor i Sverige nu.

2010-06-29 @ 22:22:29
Postat av: Ingela

Förstår din besvikelse fullt ut, men är benägen till att hålla med mamma om att vänta med att boka tills ni vet operationsdatum, ifall han nu inte får flyga på tre månader. Tur iallafall att ni fick veta det nu, så ni inte hade stått där med biljetter utan att kunna resa. Tröstkram!

2010-06-30 @ 09:56:14
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingrid/mamma: Ja, vi väntar med att boka. Känns säkrast så. Ja, Nigeria är inte ett lätt land när det gäller byråkrati. Så fort han kan så söker han svenskt medborgarskap.

Han kanske fixar pass i Engladn ändå så han slipper hålla på med det i Nigeria.



Ingela: Tack! Jo, vi väntar som sagt med bokningen tills vi vet mer om operationen.

Nigeria finns ju kvar även senare i vår/sommar

2010-06-30 @ 22:39:37
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0