Henry sjuk, deppigt

Ja, hela natten har unge herren snorat, hostat och gnällt. Så jag blev hemma med honom idag. Alicia fick gå till skolan ett par timmar. Nu tittar de på film.

Var ett tag sedan jag vabbade känns det som. Visste knappt vad jag skulle göra, så det har blvit en hel del dator, träning och nu dator igen.

I helgen ska vi leta cyklar åt barnen, på söndag är det kalas för Benji som fyller 10 år och resten av tiden blir det mycket film, har några klara och redo att ses.


                                                    

Ska iväg och kolll presenter när F kommit hem från jobbet. Det är till 3 födelsedagsbarn och en student, alla nu inom en vecka. Dessutom har min systerson Joel dop nästa vecka men det skulle vi lägga ihop till något.
Lite roligt är att min äldsta systerson tar studenten samma vecka som yngsta systersonen döps, lite skillnad i ålder, eller? =)

Känner mig lite deppig. För vi försöker fixa nytt pass åt F men ambassaden är bara otrevlig och ohjälpsamma. De ska ju vara där för "svenska nigerianer" eller?!
Det är så krångligt med ansökan, Nigerianer ska få nya pass fr o m 1/1-2011 går det inte att resa med de gamla passen. Söka pass är krångligt och tar tid, osäkert om man ens får det och får det i tid.
F måste efter att han fått sitt pass, stämpla det hos Migrationsverket med PUT, permanent uppehållstillstånd och sedan söka turkiskt visum för att få komma in i Turkiet.
Just nu känns allt lite hopplöst och ingen riktig hjälp och stöd någonstans.
Vi vågar ju inte boka resan som det var tänkt nu i dagarna, måste ju först veta om han får något dokument att resa med.

Jaja, det ordnar sig väl, men jag är otålig och vill att det fixar sig nu.

Ha en fortsatt skön fredag och helg!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas det snart löser sig med passet!

2010-06-07 @ 10:26:14
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

INgela: Jag med, det känns fortfarande deppigt men F brukar kunna fixa saker på ett eller annat sätt.

Han kan tyvärr inte söka svenskt medborgaskap än, för då måste han ha ett pass att visa upp. Jobbig situation när de är så ovilliga att hjälpa till.

2010-06-07 @ 18:27:30
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0