Oj, hann ínte med bloggandet igår...

Det var fullt upp igår hela långa dagen.

På morgonen stack jag och Alicia tillsammans med Tessan till Citymails årliga fotbollsturnering. Laget vi hade var bra men vi åkte ut i 8:e delsfinalen =(
Men vi var bra, hade lite otur bara.

Sedan hela långa vägen hem, att åka till ställen i STHLM tar hundra år, typ en timme...
Tittade lite på bröllopet, ni vet vilket och Daniel var ju riktigt tårögd, gulligt.

                                                           

dan iväg igen, jag och Tessan till fotbollsfesten som hölls i Stockholms stadion. Där bjöds det på drinkar, öl och hamburgare med tillbehör.
Det var helt ok, ganska roligt men redan vid 11.00 så åkte vi hem för F hade lovat att hämta mig vid t-banan och ville inte att han skulle behöva hålla sig vaken för länge. Så jag var hemma vid 00.30, tog ca 1,5 timme för att komma hem.
Tänk i jämförelse med Malmö, där det typ 10 minuter att ta sig hem...

Just nu tvättar jag, har städat upp härhemma också. Efter pågående match och tvätt ska vi ut och äta ev. pizza.

                                                        
                                                                  

Igår räknades det inte points, jag tränade inte ens och sådana pauser behövs! Idag körde jag träning och har ätit ok men senare ska vi ut och äta. Måste unna mig ibland för att orka fortsätta. Imorgon kör jag efter mina scheman igen.
Det som är bra är att det inte är kakor, godis och liknande jag ätit utan mat, god mat =)

Hoppas ni får en fortsatt skön söndag,
5 veckor till semestern, längtar!!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Tessan

Festen var bättre än förra året tyckte jag. Bättre lokal och mat. Det var lite segt idag. Kom hem 04.00. Jag fick i mig kaffe tillslut! Fast huvudvärken gick bort efter andra skumpaglaset :)

2010-06-20 @ 18:58:00
Postat av: paula

sängvätandet har inte med er att göra. det är att man kan känner sig otrygg , eller inte mår bra. det är psykiskt, det undermedvetna. men det är också om barnet sover djupt. jag har själv haft det.funkar det inte med blöja så fråga efter "den ringande klockan". den fick mig att sluta. och innan de går och lägger sig ska de sitta minst 5 minuter på toaletten och tömma blåsan helt. fast det säger att den är tom kommer de ändå kissa 2-3 ggr under de 5 minuterna.det är alltid rester kvar i urinblåsan som msåte komma ut. jag LOVAR det hjälper.

2010-06-21 @ 00:21:31
Postat av: Ingrid Poulsen

Flytta till Malmö eller strax utanför ! Jobb kan ordnas till Felix och Du kan läsa till barnmorska. Alla blir glada om Ni bor här i närheten, barnen kan vara med på alla barnkalas, Freedom-familjen hade också tyckt att det var roligt,lägre bensinkostnader, många frivilliga barnvakter och en hel del andra fördelar. Nackdelen är väl bara att lämna sina arbetskamrater.

2010-06-21 @ 17:35:55
Postat av: Kerstin

Tessan: Ja, lokal och mat var mycket bättre. =)



Paula: Jag läste det att de som är primära sängvätare alltså aldrig varit blöjfri oftast är något biologiskt. Läs mer på www.torrnatt.se Vi har slutat med blöja och kör med liggunderlag nu, Barnläkarna tyckte Alicia var för ung för sådan där ringande matta men det kommer hon säkerligen få om det inte upphör inom något år.



Mamma: Många fördelar med att flytta ner och ingen omöjlighet, vi har ju gjort det förut =)

Men inte just nu, ev. när vi sparat ihop mycket pengar till att köpa hus?!

2010-06-21 @ 21:38:15
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

okej men det tror inte jag . inte om det fortsätter upp i vuxen ålder.

2010-06-21 @ 23:47:53
Postat av: paula

hon e ju bara 7 år eller ska bli.

2010-06-21 @ 23:48:55
Postat av: Kerstin

Paula: Ok, ja det kan ju variera från barn till barn. Om det fortsätter upp i vuxen ålder då känns det verkligen som ett biologiskt och stort problem som bör åtgärdas eller i alla fall undersökas vad man kan göra åt det.

2010-06-22 @ 21:54:15
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0