Dygnet borde ha fler timmar, eller?

Igår var det full håll igång hela dagen lång, jobb, tvätt, träning och klockan hann bli för mycket innan jag slutligen lade mig. Hade tänkt blogga men jag orkade inte...

Igår fyllde min äldsta syster Monika hela 49 år! Tänk att hon blir 50 år nästa år, kan inte fatta det!
Hurra för dig i efterskott!!!

Har pratat med skolan angående felet med Alicias tider och jag fick se tidsöverenskommelsen jag fick fylla i augusti 2009. Jag har skrivit 08.00-17.00 = heltid plus att vi båda har jobb och vår inkomst. Så det har blivit fel någonstans, troligen har kommunen reggat Alicia fel.
Hennes fröken ska hjälpa oss ifall det blir att vi får betala retroaktivt. Jag har ju trott att det varit rätt summa och vi har inte gjort något fel. Hoppas kommunen tar på sig ansvaret och pengarna.
Fortsättning följer...

Har precis kollat igenom månadens inkomster/utgifter och vi får verkligen en hel del pengar över. Det är skönt att F äntligen får full lön igen. Så vi kan börja spara nu men kanske inte så mycket som vi önskat. Måste ju ha en cykel och över Påsken kommer syrran och hennes gossar. Vi ska på kryssning m.m. Men men glada och lyckliga är vi =)

Har kännt mig så nere de senaste dagarna, känner mig inte glad. Kna inte exakt peka på vad? Cykelstölden, sura och negativa människor, kanske bantandet? Kanske vårdepression?
Ash det vänder säkert till helgen =)

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas allt löser sig med kommunen, de där kommunkärringarna (en sån som jag) ;) kan jävlas med en ;)



Deppig - det kan komma över en då o då. Men man får bara fokusera på det positiva - våren är på gång och vi har hela semestern framför oss med mindre kläder och mindre vikt ;)



Och att vi kommer i påsk - jag har inte planerat massa utsvävningar med pengar och ni behöver inte alls bjuda utan vi ordnar allt tillsammans. Några mindre utflykter kanske? Vi får tänka tillsammans på pengar och kalorier så det inte blir FÖR stora utsvävningar trots det är påsk =)

2010-03-25 @ 07:57:39
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag tror du är en snäll kommunkärring om jag känner dig rätt. Sträng men rättvis!



Klart vi ska sväva ut i Påsk, det är inte alltid vi får finbesök. Utflykter, god mat och roligt sällskap. LÄNGTAR, sväva ut med måtta =)

2010-03-25 @ 18:17:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0