Jävla cykeltjuvar *arg*

 Hej på er!

 Dagen började bra.  Vågen visade -0,9kg och jag har nu gått ner totalt 4kg på två veckor. Fantastiskt resultat och nu fortsätter jag min kamp mot kilona och mitt nya liv.

Under dagen fick jag ett samtal från Alicias skola. Tydligen står det i Alicias papper att hon endast ska ha fritids 4 timmar och inte heltid... och det upptäcker de nu 8 månader senare...
Så efter jobbet gick jag till Medborgarkontoret och mycket riktigt, de har fel uppgifter. Det betyder att Alicia inte haft rätt att gå heltid dessa månader och skolan har inte fått rätt betalt av kommunen och vi har betalt för lite...

Saken är den att jag sökte heltidsfritids och fyllde i en tidsöverenskommelse i augusti 2009. Antingen har skolan gjort fel eller så har Medborgarkontoret gjort fel. De skulle undersöka saken.
Imorgon ska jag be om en kopia av tidsöverenskommelsen jag lämnade i augusti. Det är beviset för att vi inte gjort fel.
Jag är bara orolig att vi ändå trots allt får betala retroaktivt för dessa månader så vi betalt för lite. Då blir det dryga 3000kr...
Jobbigt...

Sedan när jag kom ut så upptäcker jag att min cykel är borta, stulen mitt på ljusan dag utanför ett centrum... Visst den var olåst men det är en postcykel och de brukar få stå orörda. Men tydligen inte. Jag gick runt och letade en halvtimme men hittade den inte.
Jag är besviken på folk som gör sådant här. Varför tar man något som inte tillhör en?? Jävla cykeltjuvar! Hoppas den kommer fram bara. Annars ska vi köpa en ny cykel till mig på Biltema. Hittade en för 1200kr där. Det är billigt. På Blocket var de ganska dyra, typ 800-1000kr.
Då ska jag köpa ett ordentligt lås.

Ha en skön kväll,ska själv slänga mig i soffan och varaarg på världen ett tag!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0