Lördagsmys

Vi har sommarväder här, helt otroligt skönt och varmt. Tror det är minst 22grader här med strålande solsken. Så vi packade en picknickväska och drog till Aspuddsparken www.aspuddsparken.se Där tittade vi och klappade djur och barnen lekte loss på lekplatsen.
Sedan åt vi medhavda bullar/frallor och myste/mös (?) i solen.

Sedan åkte vi hemåt, barnen fick glass och sedan började det som vanligt. Henry blev arg för något vet inte vad egentligen, slängde sin helt nyköpta glass i marken, ville inte gå in i porten/hissen så jag fick släpa in honom. Väl hemma fortsätter det med att urarta, han slåss, skriker, gråter och slänger runt med saker så jag slänger in honom på rummet.
Där kissar han på sig och fortsätter slänga runt saker m.m. Sedan blir han ledsen och säger förlåt och sådär.
Varför slutar alltid våra utgångar med någon slags kamp, skrik och bråk?
Jag sade dessutom titigare att vi skulle ut och cykla senare, vi skulle bara vara hemma en stund men nu har jag ingen lust längre. Får se om vi ändå går ut igen.

Hade tänkt grilla idag men jag gjorde köttfärssås igår och det är ganska mycket över. Så vifår grilla korv imorgon istället, köpte goda kryddiga korvar.

Kram på er, njut av solen, vem vet hur länge den stannar??

Kommentarer
Postat av: Anna

vad roligt och perfekt uteväder!!



VAr hemma vid 14 tiden och barnen var ute och lekte på gården.

2010-05-15 @ 21:30:52
Postat av: paula

här pissar det ner har gjort det hela veckan. men vi ska få ert väder nästa vecka !:-)

2010-05-16 @ 01:22:44
Postat av: mamma

jag har läst, att de barn, som har de värsta trotsperioderna är de med hög intelligens. Det är lättare att acceptera utbrotten då. Det blir bättre, när han fyller fem!

2010-05-16 @ 14:53:42
Postat av: Kerstin

Anna: Helt underbart!



Paula: Vad bra att ni också kommer ha lite fint snart.



Mamma: Hoppas det blir bättre snart! Han är så envis och stark. Och hans röststyrka är något utöver det vanliga =)

2010-05-16 @ 19:31:17
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0