Första fallet i vinter *ajaj*

På vägen till Alicias skola så vurpar jag med cykeln, slår i handled, armbåge och knä. Jag låg kvar i några sekunder och där var rätt mycket folk runt om. Tror ni att någon frågade hur det gick? Hjälpte mig upp eller något liknande?
Nej, ingen brydde sig. Nu gick det ju bra men tänk om jag hade brutit något, svimmat av? Hade folk bara låtit mig ligga kvar? BESVIKEN

                                        

En tjej gick förbi och pratade i mobil och skrattade jättemycket och sade "haha en ramlade precis med sin cykel haha"  =(

Jag är en sådan där som brukar rycka in när det gäller. Ser jag någon ramla så frågar jag hur det gick och liknande? Bråkar folk brukar jag titta ett tag för att se om de lugnar ned sig m.m. Tycker alla borde göra det!

Hur gör ni, är ni en medborgare som bryr sig om era medmänniskor?

Igår såg jag, kunde inte hålla mig



"Saw 7" och den var riktigt slaktig. Man får reda på mer saker om olika personer m.m. Den måste ses om man sett de andra.


Nu är det vinter här på riktigt! Fy fan, jobbigt att cykla blää, jobbigt på jobb blää, kallt och räligt. Tänk postivt intalar jag mig själv då blir det mycket lättare??!!

Ash, två dagar till helgen. Nu kör vi

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är verkligen sorgligt att folk är så okänsliga när någon ramlar. Annars märker jag här i Malmö att det huvudsakligen är invandrare, som hjälper till när något händer och reser sig för gamla käringar på bussen också! Ni har ju många utlänningar i Norsborg och någon borde väl skynda fram, speciellt när en ung tjej står på näsan.

2010-11-24 @ 22:35:19
Postat av: Ingela

Fy vad taskigt!!! Det var verkligen en okänslig tjej! Hur vill de själv att man ska reagera om de drattar på ändan? Idiot! Klart man hjälper alla som behöver hjälp, en självklarhet i min värld. Även på skolgården så lyssnar jag noga och ingriper om jag hör någon säga något taskigt t ex. Sån är jag o J.

2010-11-25 @ 08:43:58
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Mamma och Ingela: Ja, det var taskigt och jag är glad att det gick bra.

2010-11-25 @ 21:03:08
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0