Fortsättningen på lördagen

Sedan gick jag och barnen på McDonalds och slutligen efter att vi äntligen var hemma så började vi med julpyntet *puh*



Vår julgran, min första gran sedan jag flyttade hemifrån, otroligt va? Varför har jag inte haft det förut?
299 kr på Ica Maxi, platsic is fantastic. Och under den står julgrisen, julbocken och tomten =)



Ja, det är sant! Vi har köpt grane och belysning till balkongen också =)
Det blev jättefint men vi behöver nog mer grane då det bara täckte halva balongräcket...



Men jag förstår att folk "goes insane" när man sätter upp dessa j-a lampor i granen och alla andra belysningar. Har företaget medvetet snurrat ihop sladdarna så att man ska sitta i en timme och få det rätt?
Det blev lite hårda ord och annat skit men julpyntet är nu uppe.


På tal om hårde ord! Hämtade Alicias jultidningar idag och tjejen i kassan hittade inte paketet då kommer hon ut och säger till en arbetskollega "jag hittar inte hennes jävla paket" och arbetskollegan bara sch och så något på syrianska. Alltså jag blev helt paff och riktigt förbannad. Jag tackade inte utan bara tog paketet och drog...
Service please...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ups, så kan det gå, när man prioriterar låga löner framför serviceminded folk! Så pinsamt - för henne! Gran väntar vi med tills närmre 18-20:e, hemifrån lärde jag mig att julpyntas fick det göras först efter pappas födelsedag. Men adventstakar är framme och gardin ska upp! =)

2010-11-28 @ 17:29:11
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Det är säkert en ung släkting som jobar extra för honom för hennes föräldrar vill det.

Ash vi satte upp julgranen för juletiden är så kort så får vi njuta extralänge.

Vet att vi alltid pyntade ett par dagar innan jul men här kör vi hårt redan vid första advent =)

2010-11-28 @ 17:49:41
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0