Dåligt samvete...

Imorse när Alicia vaknade så var båda hennes ögon röda. Jag sköljde de och droppade ögonsalva i hennes ögon. jag frågade om hon var ok i övrigt och om hon klarade av att gå i skolan.
Visst sade hon glad =)

Igårkväll skrev jag till en sjuksköterska på www.vardguiden.se och hon sade att hon kan gå till skolan med ögoninflammation om hon mår bra i övrigt. Viktigt är dock att hon har bra handhygien och inte petar sig i ögonen.

                                             

Men mitt dåliga samvete har tärt på mig idag. Undrade om det var rätt av mig att lämna henne på skolan med dessa ögon? Undrade om hon mådde bra i övrigt m.m. Väntade mig ett samtal från fröknarna men det kom inget.
Väl hemma så var Alicia glad och sade att allt hade gått bra.
En fröken hade tagit med henne till sjuksystern som även hon hade sagt att det är viktigt att du tvättar händerna noga och ofta och inte petar i ögonen.

Ögonen är fortfarande röda och irriterade, vi sköljer och så. Det kommer ingen gegga i alla fall. Imorgon har hon fotografering, tråkigt om ögonen fortfarande är röda då...
Tur att man kan välja svartvita foton =)

Ja, annars har det väl inte hänt så mycket. Var en sväng i SKHLM och köpte en present åt kära T som fyller år imorgon =)

Nu ska jag surfar vidare, ha en underbar onsdag!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Åå presenter :)



Men vad var det jag köpte till dig? Är du säker??



2010-10-19 @ 22:57:16
Postat av: Kerstin

Tessan: Ja, jag vet inte vad du köpte "dåligt minne" men jag tror du köpte något =)

2010-10-20 @ 20:14:58
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0