Fredagkväll

Arbetsveckan avslutades på ett skönt sätt, lite post, vackert väder och slutade en timme tidigare. Just nu tittar Henry på Barnkanalen, Alicia sitter vid datorn och tittar på Hello Kitty Youtubeklipp. F är iväg på match, hans lag hade match nu ikväll.

Själv ska jag sitta här en stund och sedan blir det väl en film.

Förresten så såg jag en film igår



"Blue valentine" vilken har hyllats överallt typ. Den handlar om ett gift par, om hur lyckliga de en gång var medans de numera knappt pratar med varandra, bråkar m.m. I filmen hoppar de fram och tillbaka mellan dåtid och nutid.
Jag tyckte den var ok, jag hade nog för höga förväntningar. De sista 10 minutrarna är de mest sorgsna och jag tycker de kunde gjort filmen ännu mer ledsam och byggt upp den på ett annat sätt.
Se den och avgör själva!

I helgen så blir det barnkalas för Alicia, skor ska köpas till mig och barnen, en ny omgång masktabletter ska intas (smaskens) och så är det tydligen Valborg.
Jag tror vi skippar brasan i år, F har ju gips och det blir ju tråkigt att gå själva utan gubben. Vi får se om någon av våra kompisar ska åka till någon brasa.

Ni får ha en härlig Valborg och helg i övrigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0