Min käre make

opererades igårförmiddag. När han ringde mig var han ganska omtöcknad. Och när bedövningen släppte kunde han inte prata med mig p g a smärtan...
Så de gav honom morfin för att smärtan skulle släppa.

Idag har han mycket mindre ont. Efter jobb, dagis och skola så åkte vi för att hälsa på pappa Felix. Usch för sjukhus, lukten, de sjuka människorna och de långa och tomma korridorerna. Jag får automatiskt ont i magen, mår dåligt och blir innerligt ledsen.

Minnena av min pappa och hans sjukhustid etsar sig fast i både syn och lukt. Min pappa var mycket och ofta på sjukhus under den största delen av min uppväxt så ni förstår att sjukhus väcker alla gamla och jobbiga minnen till liv.

F hade sjukhuskläder på sig och benet gipsat upp till knäet. Han ska ha gipset i 10 dagar, sedan ska han röntgas och sedan få nytt gips som ska sitta i 10 veckor. Så detta kommer bli en lång läkeprocess. I kombination med sjukgymnastik och rehabilitering.
De hade tagit ett ben under knäet och satt nere i foten. Tydligen skulle det hjälpa läkreprocessen m.m. Läskigt...

Imorgon får han komma hem och glada är vi för det =)
Så vi hämtar hem honom imorgon någongång under dagen.


Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att operationen är över. Då blev det en rejäl operation och inga titthål.Det är mycket smärtsamt så fort läkarna går in i skelettet, så han måste få riktigt bra smärtstillande tabletter för att stå ut. Skönt för Er alla att han kommer hem så snabbt, så Du får passa upp honom väl och barnen vara snälla och fogliga.Jag sänder krya-på-hälsningar till pappa Felix!

2011-04-01 @ 22:35:44
Postat av: paula

vara gipsad i 10 veckor??? det är rätt långt tid..det blir ju över 11 veckor med det första gipset. jag visste inte de skulle ta ebn och "bygga upp" foten med. jag trodde bara de skulle gå in o foten och operera. jaja skitsamma hoppas det blir bra med foten sen bara. :-)

2011-04-02 @ 00:32:37
Postat av: Kerstin

mamma: Det tackar vi för!

Jo, det blev en ordentlig operation så nu blir det en lågn och smärtsam återhämtning. Barnen är tyvärrr värre än vanligt...



paula: Det visste han inte själv heller och även nu efteråt har det varit dålig info om vad de egentligen gjort. Vi hoppas det blir bra!

2011-04-03 @ 15:25:49
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0