Påskledig =)

Åh, vad skönt att ha fyra dagars ledigthet framför mig. Jag ska försöka njuta av varenda minut och bara vara.

Igår såg jag en film som jag längtat efter



"The rite" med Anthony Hopkins. Han är ju en av mina favoriter och han gjorde sin roll superbra som vanligt. Filmen är spännande och mystisk. Jag gillade den.

Vi började min ledighet med att gå ut och äta på grillen, mumsigt. I Påsk ska vi träffa vänner och deras barn och äta massor av godis och ägg tillagade på alla sätt och vis =)
Jag tror att vi har en ordentlig påskmiddag på lördag med ev. grillning.

Vi ska försöka hitta vår/sommarjackor åt barnen också för just nu går de runt i vinterjacka eller endast tröja... Vet inte om affärerna har öppet i Påsk men jag antar att de har det i detta kapitalistiska land =)

                                             

Vad är det som händer i Finland? Tredje största parti blev sannfinländarna (läs finska motsvarigheten av Sverigedemokraterna). De har inte så mycket invandrare i Finland så då ger de sig på sitt eget folk, de svensktalande i Finland. Helt sjukt!!

                                            

Sedan så är det kaos i Nigeria, norra muslimska delen. De dödar folk/barn, bränner bilar och kristna flyr. Bara för att de har hört att valet var riggat för den omvalde presidenten är ifrån söder och kristen. Goodluck Jonathan heter han förresten, hur coolt är inte hans namn?
Varför inte bara acceptera att han vann? Han vann ju med dubbelt så många röster som hans motpart från norra delen av Nigeria. Denne förkastar dessutom våldet och ber de sluta.

Vi vågar inte åka ner som det är just nu men vi hoppas det lugnar ned sig till hösten. Det är alltid strider i Nigeria (typ) men just nu råder det kaos och livsfara för allmänheten. Dock kan det vara lugnt i söder medans det är kaos i norr. Det var strider mellan två stammar när jag var nere 2002, i samma stad där vi var men det var på andra sidan stan sade hans systrar så "det var lugnt" enligt dem...

Jaja, med dessa tankar lämnar jag er och hoppas att ni får en underbar påsk!

Kommentarer
Postat av: lovisa

tack dessamma.D

2011-04-22 @ 07:23:08
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ingela

Fruktansvärt med oroligheterna i Nigeria! Vill inte att ni åker ner om det är riskabelt, better safe than sorry!

2011-04-26 @ 08:24:54
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

INgela: Nej, vi får hoppas det lugnar ned sig snart. Jobbigt att folk inte kan hålla sams

2011-04-27 @ 21:59:25
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0