Bilen och samtalet

Nu är bilen förbjuden att köra med =( F letar bil på Blocket och har hittat några intressanta så förhoppningsvis så blir vi med ny bil innan veckan är slut.

Jag använder inte bilen så mycket men jag brukar ha den när jag veckohandlar och så tänkte jag ju att det är dags att köpa barnens julklappar. Vi får se hur jag gör med det i helgen om vi inte har bil då.

                                                 

Imorse var jag och F på samtal med Henrys fröken. Han är duktig, lyssnar, fantasirik, rolig, har börjat läsa (!!) och allt fungerar bra. Han har börjat äta lunch och säger t o m att han är hungrig innan maten.

Dock så märker de av att morgonsituationerna med pappa F påverkar honom på ett negativt sätt. F stressar för mycket på morgonen och Henry gillar att ta det lugnt. Så nu ska han få med sig frukost till skolan om han inte äter upp hemma. F ska försöka minska konflikterna och den negativa trenden som de har på morgonen. Alicia och Henry bråkar också väldigt mycket, retas och triggar igång varandra. Vi ska försöka prata med dem, ge dem mer uppmärksamhet m.m.

Vi ska ha samtal efter jul någongång och se om det blivit bättre. Bra att de har samtal med oss och tar upp saker de undrar över, funderar på och vi alla vill ju bara Henrys bästa. Min buse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0