Utvecklingssamtalet

Imorse gick jag till Alicias utvecklingssamtal. Jag mådde ju ändå ok och ville inte behöva byta tid igen.

Alicia är bäst i klassen på att skriva snyggt och rita bilder. Hon läser 63 ord/minut och kravet i 2:an är 35 ord/minut så hon är i topp i klassen vad gäller svenska, både läsning och skrivning. 
Även engelska är hon långt över de andra och hon tycker engelskan de har i klassen är för lätt. Hon kan räkna till 100 på engelska och pratar det mycket bra.

Matten klarar hon ok men måste träna på talen mellan 10-20, minus och plus då detta är ett krav i 2:an. Även träna mer på klockan.

Jag är ju också bra på språk och mindre bra på matte så det är väl ifrån mig hon fått det =)

NO, gympa och musik fungerade bra och allt verkade bra. Det roliga är att det står på gympalärarens omdöme att hon ska lära sig simma, flyta m.m. Jag frågade henne om läraren visste att hon redan kan simma 200 meter, kan både rygg och bröstsim men han hade aldrig frågat henne om det??!!
De har inte ens varit i en simhall så han kan omöjligt veta om hon kan eller inte.
Sade till Alicia att berätta för honom att hon kan simma =)

Så nu blir det mer matteläxor för Alicia för att träna mer. Inget jag gillar så F som är mattesnillet i familjen får hjälpa henne =)

                                                            


Imorgon är det dags för Alicias läkarebsök för urin och blodprov. Hoppas det går bra! F ska gå dit med henne.

Ha en fortsatt skön vecka! Det lackar mot jul...

Kommentarer
Postat av: Anette

Alltid kul att höra att barnen har lätt för skolan :)

Räkna ord per minut låter väldigt ålderdomligt...har hon en gammal lärare. Inget man gör idag & framförallt inte med den nya läroplanen

Trevlig kväll

2011-12-06 @ 20:17:56
Postat av: mamma

Roligt att Alicia är duktig, men jag hade inte väntat mig något annat! Matten kommer hon också att klara bra - hon är bara 8 år! Du själv kan säkert träna henne. Det är ju enkelt i småklasserna. När Monika var liten 5-6 år brukade jag skriva långa spalter med tal, som hon älskade att räkna.

2011-12-06 @ 22:31:41
Postat av: Kerstin

Anette: Jo, läraren är väl runt 55 år skulle jag gissa. Alicias skola verkar vara lite efter när det gäller det mesta...



mamma: T o m tvåans matte är svår för mig haha. Nej, men detta med huvudräkning är inte min grej =)

2011-12-08 @ 21:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0