Glad Alla hjärtans dag

Jag hoppas ni haft en härlig Alla Hjärtas dag med era nära och kära.

Efter jobbet gick vi ut och åt på grillen, nära och bra. Något mysigt får man väl ha det en dag som denna?!
Fast hos oss är det Alla hjärtans dag varje dag =)

Idag var en konstig dag på jobbet, vill inte gå in på detaljer men hela dagen kändes olustig och skum. Själv var jag ganska normal, tror jag?! haha

F har nu äntligen varit hos Migrationsverket och blivit fotograferad, skrivit sin namnteckning och de tog hans fingeravtryck, värsta CSI nu när man ska göra pass (främlingspass). Så nu är det bara att vänta på att det ska bli klart så vi kan samla ihop oss inför nigerianska ambassaden i Tyskland, läskigt och spännande =) Ska det bli av, ska vi verkligen resa till Nigeria i sommar?
Jag skulle bli så lycklig, det skulle vara mer än underbart!

Vi har varit hos vår hyresvärd nu också och skrivit på kontrakt så de tar över underhållet av lägenheten igen. Det kostar 300/månad för oss men det är värt det. De ska komma hit och besiktiga lägenheten och i mina ögon behövs det nya tapeter och målas i alla rum (över 21 år sedan sist..)
Kanske gör de vid köksluckor, golv? Vi får se vad de tycker är nödvändigt för jag antar att de bara gör det som de tycker behövs...
Vi är de första av de gamla hyresgästerna som återgår till det gamla systemet. Nya hyresgäster får det nya systemet automatiskt. I gamla systemet så betalar man allt underhåll på hyran, som en avbetalningsplan...

Idag blir det ingen film för mig, ska ju sitta här. Men igår såg jag en ganska bra film



 

"Life as we know it" med Katherine Heigl och Josh Duhamel är en romantisk komedi som är bra tycker jag.

ha en underbar tisdag you guys =)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilket sjukt system som hyresbolaget kör med! Ärligt talat så känns det lite som "äsch, det är bara invandrare som bor där, dem kan vi utnyttja, vi skiter i att underhålla lägenheterna så får de LITE billigare hyra, moahahaha" och så skrattar de hela vägen till banken! Skönt att ni sett igenom bluffen. Så lätt ska dem inte komma under underhåll, ursäkta men jag blev förbannad över hur dessa företag resonerar, de gör ingenting utan egen vinning.



Alla lämnar numera fingeravtryck när man ska ha pass, även vi "svenssons".



Vad konstigt att det var underlig stämning på jobb -är det någon som hänt? Omorganisation?

2011-02-15 @ 08:52:45
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jo, det är sjukt hur det är nu. Nu kallas det tillval, du väljer att tapetsera, måla etc. och så får du själv betala det på hyran... Så slipper hyresbolaget stå för notan.

Men nu har vi fått gå upp 300 kr i hyra bara för att de ska underhålla vår lägenhet. Hoppas bara att de gör sitt jobb nu också. Längtar tills vi köpt vårt eget så vi slipper dessa hyresbolag.



Ok, fingeravtryck för alla alltså. Mitt pass går ut nästa år men innehåller inga fingeravtryck. Undrar om jag ändå kan resa med det?!



På mitt jobb var det någon som uppträdde underligt och mår dåligt, vilket gjorde att stämningen var olustig och vi var alla oroliga.

2011-02-16 @ 21:19:42
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Ingela

Det är bra om ni håller koll på den som mår dåligt, för man vet inte vad folk kan göra... om det är någon du i vanliga fall tycker om, så ta en stund för att prata och visa att du finns där.



Ja, detta med fingeravtryck är ju ganska nytt, så det gamla kommer fasas ut. Inga problem att resa med det gamla så länge det inte gått ut. Barnen reste med sina gamla, det var ok. Annars hade polisen varit tvungen att gå ut med en kampanj om att alla måste byta... då hade de tjänat pengar...!

2011-02-17 @ 08:25:49
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jo, jag har pratat med h*n och försökt få h*n att se på saker i andra ögon. Man ska aldrig behöva må dåligt p g a av andra människor!!



Ok, det låter bra, en utgift mindre =)

2011-02-18 @ 20:20:22
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0