Tisdagkväll

och jag har nu bestämt mig för att boka tid hos Vårdcentralen för mina tre besvär som jag haft i drygt två månader.

* Mitt utslag på armen har växt till dubbel storlek. Det kliar inte men är rött och fnasigt. Vet inte om jag har fler utslag av samma slag men vill kolla upp vad det kan vara eftersom att det växer och inte blir bättre.

* Mitt vänstra öra som fortfarande är skumt. När jag har huvudet upprätt så vibrerar det typ när jag pratar, lutar jag på huvudet så känns det som vanligt när jag pratar. Jag har testat revaxör utan någon som helt förbättring.

* Min yrsel/tomhet i huvudet/brist på något ämne i "hjärnan". Det är en väldigt underlig känsla, det närmaste i beskrivning jag kan komma är känslan av hunger, törst och liknande då känner man att kroppen saknar mat/vätska. På samma sätt så känns det som om min hjärna saknar något ämne men jag vet inte vad. Det kan ju vara i princip vad som helst egentligen men jag vill kolla upp det för att jag är rädd att det bara blir värre annars.

Jag är orolig för vad allt beror på och därför måste jag kontakta en läkare. Men jag är rädd för sjukvården idag, feldiagnoser, att de inte undersöker mig ordentligt m.m. Jag har verkligen dragit mig i det längsta för att kontakta vårdcentralen angående mina symtom men jag känner att det inte blir bättre något av det.

Så vi får se när jag får tid och hur det hela fortlöper...

Kommentarer
Postat av: paula

shit vad du e nojjig!!! speciellt det med huvudet... doktorn kommer säga att du torr hud/eksem, vatten bakom trumhinnan eller vaxpropp. det med huvudet kommer han säga att det är stress. men du är nog känsligare än mig.

2011-02-22 @ 22:41:53
Postat av: Mamma

Utslaget är lätt att diagnostisera och örat och det konstiga i huvudet är nog stress-symptom. Bra att Du går till läkare och felbehandling behöver Du inte vara rädd för.

2011-02-22 @ 22:44:54
Postat av: Mamma

Utslaget blir lätt att diagnostisera och örat och det konstiga i huvudet är säkert stress-symptom. Det är jobbigt med barn, hem och jobb, så det är inte konstigt om det blir för mycket. Det är bra om Du söker läkare och rädsla för felbehandling behöver Du inte ha. Lycka till och sedan får Du avlägga rapport.

2011-02-22 @ 22:54:04
Postat av: Mamma

Konstigt med kommentarer. Vid första kom det upp attdet ej gick att skicka och skrev sedan en gång till och likadant då och ändå är det noterat. Underligt!

2011-02-23 @ 15:31:13
Postat av: Kerstin

paula: Nojig eller inte men när något pågått i över två månader och inte blir bättre utan sämre så vill jag faktiskt kolla upp det. Det kanske inte är något speciellt eller farligt men något är det och jag vill få bort det.

Eksem som växer är ju inte bra och bör kollas upp, jag måste veta vad det är för slags eksem isåfall.

Örat är bara irriterande och går inte över trots så lång tid.

Huvudet beror kanske på stress men det är en obehaglig känsla som jag vill ha hjälp att få bort.

Varför ska jag gå hemma och må dåligt och vara orolig när jag kan kolla upp vad det är och få hjälp?!

Jag har verkligen avvaktat väldigt länge men det blir inte bättre och jag mår inte bra.



Mamma: Ja, kommentarer kan haka upp sig ibland och sådär. Ja, vi får se när jag får tid. VC ska höra av sig med en tid.

2011-02-24 @ 21:28:30
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ja, kolla upp det, om inte annat än för att lugna din inre känsla. Det med örat kan ju höra ihop med den andra känslan du har med yrsel för balanssinnet sitter ju i örat - finns det vatten bakom trumhinnan så kan det trycka på balanssinnet. Hoppas du får tid snart!

2011-02-25 @ 21:25:31
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ingen tid ännu men den kommer väl. Det med örat är viktigast tycker jag. Huvudyrseln hänger troligen ihop med dåliga matvanor, sömn och inge motion..

2011-02-26 @ 19:28:18
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0