Torsdag 24/2-2011

Kylan har bitit sig fast här i Norsborg. Många minusgrader har vi haft hela veckan, ner mot  
-22 grader en morgon brrr...
Jag smörjer mig men ändå är huden jättetorr, denna kyla kan ju inte vara bra för kroppen/huden men vad ska vi brevbärare göra då?
Posten måste ju ut i alla väder.  =)

                                                     

Måste bara beklaga mig som förälder. Vi har sommarlov, påsklov, sportlov, höstlov och vinterlov och däremellan är det studiedagar och liknande. Och normalt sätt har man 5 semesterveckor och hur ska det gå ihop?!
Detta dåliga samvete som heltidsarbetande småbarnsförälder tär på mig. "Måste jag gå på fritids hela sportlovet?" frågade Alicia mig och ja det måste hon tyvärr. Hon blev besviken såklart. Hon vill också vara ledig som de flesta av hennes klasskompisar är.
Många mammor här i Norsborg är hemmafruar/arbetslösa och då kan ju barnen vara hemma alla lov m.m. precis som jag var när jag var liten.

Jag älskade loven för jag var ledig och kunde göra vad jag ville om dagarna, slapp gå upp på morgonen och vara på fritids hela dagarna. Jag önskar jag kunde ge mina barn samma sak. Visst drar man ner på utgifter m.m. så kanske vi hade klarat oss på en inkomst men det hade ju inte varit ett lyxliv precis...

Ibland önskar jag att jag var hemmafru och slapp jobba helt. Så mycket lugnare man varit, så mycket mer tid man hade haft till både hem och familj.

Skulle ni vilja vara hemmafruar? 

                                               

Semester är något vi alla längtar till nu. Jag ska nu ansöka om sommarsemester och har tänkt söka vecka 24-27, tre veckor i juni och första veckan i juli. Även vecka 32 har jag tänkt söka ledighet för.
Tanken är ju att vi ska åka till Nigeria i juni då. Men passgrejen går trögt och jag vågar inte hoppas på något förrän det är klart.Så fort det är klart så bokas resan och så rullar förberedelserna igång på riktigt. Jag blir så himla besviken om vi inte lyckas komma iväg nu i sommar, riktigt besviken...

Men men än är inte loppet kört

Ni får ha en jättehärlig fredag, helg imorgon wihoo


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hemmafru hade varit bättre för barnen och också för Dig själv. Att kunna ta det lugnt hela dagarna, förbereda middag, baka kakor städa i lugn takt och slippa den jagande känslan inombords att hinna med allt som man tänkt sig. Tyvärr är det omöjligt idag, då man är beroende av 2 inkomster. Saker går isönder, barnen skall ha fritidsaktiviteter och det hjälper inte att vända på varje krona. Pensionen påverkas negativt och blir på socialbidragsnivå. Det enda är att hoppas på en storvinst, men då måste man ju spela och chansen är minimal. Det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen!

2011-02-25 @ 12:41:15
Postat av: Ingela

Jag hade absolut kunnat tänka mig att vara hemmafru, men då måste man också ha en hobby och tid för att umgås med vuxna människor, för annars hade jag nog blivit knäpp ;)

2011-02-25 @ 21:21:14
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Mamma: Gilla läget haha. Det kör de hårt med på jobbet!



Ingela: Jo, när mannen kommer hem så blir det hemmafruns tid att gå ut =)

2011-02-26 @ 19:26:25
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0