Dag 19 – Detta ångrar jag

Egentligen ska man inte ångra saker för det blir bara jobbigt för en själv.

                                     

Men jag ångrar väl att jag inte visste vad jag ville bli som 15-åring. Då hade jag läst omvårdnadsprogrammet och senare studerat till sjuksköterska, sedan barnmorska och varit klar innan jag var 25år.

Jag ångrar att jag åkte hem till STHLM mindre än en vecka innan min pappa dog. Varför stannade jag inte kvar när slutet var så nära?

Jag ångrar att jag inte sparade ihop så mycket pengar så att jag kunde köpa en lägenhet istället för att "ha slösat alla dessa år på en hyresrätt"

Jag ångrar att jag aldrig gått på danslektioner och kanske jobbat med dans idag?!

Men i stort sett så är jag ganska nöjd med mina val i livet. Att plugga vidare är aldrig försent, inte heller att köpa lägenhet/hus eller att dansa. Och min pappa får jag se på andra sidan, det sade jag till honom innan jag åkte. "Vi ses igen, vart det nu än blir"


Kommentarer
Postat av: Ingela

Att ångra... alla ångrar vi något, men det är inget bra, iallafall är det meníngslöst att tänka på då inget går att ändra. Man får tänka "det var synd jag gjorde det valet, inget att göra åt" och gå vidare. Men det är jag övertygad om att du gjort! Spara pengar - det gör ni ju nu! Och duktiga på det är ni med! =)

2011-01-24 @ 09:24:31
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Tack för de orden =)

2011-01-25 @ 19:25:24
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0