Jag är deppig

Ja, just jag som aldrig är deppig utan brukar se det mesta med positiva ögon har gått och blivit deppig.

Det beror framförallt på vintern, kylan, snön och mörkret. Men även det vardagliga livet, som tidiga morgnar, rutinerna som går in i varandra, varje dag ser ju likadan ut.

Jag kommer ju bli mig själv igen med tiden men just nu vill jag dra något gammalt över mig.

Våren, värmen och solen kommer göra att min själ kommer till liv igen, det vet jag.


Fler som blir vinterdeppiga?

                                            


Imorgon blir det i alla fall något roligt för då ska vi ut på afterwork med jobbet, en kall öl kommer sitta fint =)

Vet inte när jag har tid att blogga nästa gång för på lördag blir det fullt upp med barnkalas m.m.

ha det så jättebra allihopa


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag blir sällan så där djupt deppig men det var en period i höstas som jag inte heller kunde ta mig ur utan att ändra en massa saker i mitt liv. Jag är inte så beroende av vädert. Gillar absolut inte heller den mörka årstiden men försöker kompensera med hemmamys och att inte tänka på det. Men förstår att det påverkar dig så mycket mer eftersom du konfronteras med vädrets makter varje vardag. Du är en vardagshjälte som klarat denna vintern!

2011-01-29 @ 09:44:21
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Tackar =)

Jo, det är fruktansvärt enerverande att varje arbetsdag behöva vakna skittidigt, dra upp barnen vid 06.00, på med alla vinterkläder, ut i mörkret, kämpa för att komma i tid. Sedan kämpa ute på postrundan, det är ett skitjobb på vintern så är det bara!

2011-01-29 @ 21:06:42
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0