Måndag-tisdag

Arbetsveckan är igång och det känns helt ok ändå.

Men det är jobbigt att ställa om sig och gå och lägga sig i tid och att gå upp så tidigt. Barnen och vi har svårt att somna och sova. Det vänder nog snart igen.

                                          

Jag har nu börjat på den nyttiga banan igen och de två första dagarna har gått bra. Mitt mål är ju 2 kg i månaden och det ska jag försöka klara.
Jag har nu bestämt mig för att sluta helt med kakor, utesluta de ur mitt liv för att det är de som är roten till mitt sockerberoende.
Jag ska sluta helt alltså, inte köpa hem, inte ha på kalas och inte äta när jag blir bjuden på det.

Godis och snacks klarar jag bättre av och äter aldrig så mycket av det. Så snacks kommer vi ha ibland och lördagsgodis ska vi också äta.

Jag ska också träna mindre, ca 4 ggr/vecka istället för varje dag som jag gjorde i våras. Då tror jag att det är lättare att fortsätta och så ska det vara roliga träningar och bestämda dagar.

Det är lättare att skriva ner det än att följa det men jag ska försöka. Jag ska bli fit igen inför BEACH 2011 =)


                                                    

När jag låg och vände mig i sängen i söndagskväll för att försöka somna så kom jag på att vi åker ju till Nigeria om drygt 5 månader *hjälp*
Planera, fixa pass, spara pengar, söka visum, ta vaccinationer, boka resa m.m.
F har pratat med nigerianska ambassaden i Tyskland och det blir högst troligt att han gör passet där. Han vill ha det klart innan resan för att undvika problem och mutningar vid ankomsten till Nigeria.
Nu hoppas vi bara att han släpps in i Tyskland, han får troligen fixa ett tillfälligt främlingspass hos Migrationsverket här i Sverige. Kommer bli skönt för oss alla när han väl har passet i hand...

Ha en skön onsdag-torsdag!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vart har håret tagit vägen,Henry?

2011-01-11 @ 22:29:12
Postat av: Ingela

Mamma: Jag tror det är gamla foton som Chetti har lagt ut, så han har nog håret kvar. =)



Jag tror att det är bra - tills vidare - att utesluta det som man vet att man trillar dit på, i ditt fall kakor. Det låter som en bra viktminskningsplan du har! Lycka till!

2011-01-12 @ 08:20:14
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: anna u

Jag tycker som dig chetti. Att utesluta helt är det bästa man kan göra för det är som alkoholister tar man lite vill man ha allt. Framför allt det tar 21 dgr för att man ska ha vant sig och att det blir rutin.

Jag själv har inte riltigt kommit igång. nu blir det lätt att äta rätt. För nu på mitt jobb kan man inte äta Microsofts mat om man vill det då måste man byta om och gå en halv km. Och bara 4 min lunch. Sedan finns det gym där. Bara sticka dit direkt efter jobbet.

Vi ska med åka till naija i sommar. Mycket pengar att spara och planera. Jobbigt det där med Felix. Men har han väl fixat sitt pass så slipper ni det sen.

Ha det så bra kämpa på du är stark!

2011-01-13 @ 05:58:50
Postat av: Kerstin

Mamma: Det är ett gammalt kort. Håret är kvar suck



Ingela: Tackar =)



anna u: Ok, så ni ska också åka i sommar. Då kanske vi åker ner samtidigt?! Vi tänkte runt 15/6 och så tre veckor framåt.

2011-01-13 @ 21:46:26
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0