Tisdag-onsdag

Johopp här har jag väl inget direkt att säga. Vardag med allt vad det innebär och inget mer spännande.

Jag såg en film igår

 



"Die" en thriller i den genre jag brukar gilla. Men den var sådär, kunde varit råare haha


Nu är Felix´ ansökan om provisoriskt främlingspass ivägskickad till Migrationsverket. Hoppas det går snabbt och smidigt.


Det konstiga är att jag frågar tyska ambassaden i Sverige, Migrationsverket, svenska ambassaden i Tyskland om Felix´ kan komma in i Tyskland med ett svenskt provisoriskt främlingspass och ingen vet typ. Tyska ambassaden här ville ha en kopia av det för att avgöra saken men han har ju inte fått det än.


Jag tror att han kan komma in i det då det är ett EU Land till ett annat och det är som ett riktigt svenskt pass bara att det är temporärt typ. Vi får hoppas på det i alla fall.
Det kommer bli så skönt när han väl har sitt pass i handen. Sedan kan han söka svenskt medborgarskap också. Han har ändå snart bott här i 18 år, nästan halva sitt liv!


2 dagar till helgen och det är nice.


Med mitt nyttiga liv går det väl sådär. Jag tränar men kroppen tål inte så mycket p g a det väldigt tunga arbetet vi har just nu. Jag går inte ner så mycket som jag önskar. Men jag har ju ca 2 veckor kvar för att klara mitt första mål. Det blir väl antagligen så att jag kör stenhårt i en dryg vecka för att klara det.


Ni får ha två härliga dagar nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0