Vad händer?

Hmm här händer inte mycket hos oss.

Idag är jag hemma och vabbar för Henry och så även imorgon. Han är varm i kroppen och klagar på halsont. Men han är ändå pigg, äter bra och kan spela spel. Vi får se om hans kropp blir svalare och halsen blir bättre till torsdag så kan jag kanske jobba då.

                                         

Själv är jag så sjukt trött, känner inte igen mig själv. Jag har nog sovit 3-4 gånger idag på dagen, om jag lägger mig i soffan så somnar jag...

Med maten och träningen så går det bara skit! Jag tror nog att jag får en kick snart, men troligen inte förrän vintern är slut. Vintern gör mig nere och deppig, känner inte för att "vara duktig".
Det blir väl två månaders intensiv bantning som vanligt *suck*

                                           

Nu ska vi satsa ännu mer på att spara pengar. Pengarna till Nigeriaresan är vi väldigt nära, skönt! Innan/Efter resan ska vi spara så mycket vi kan så att vi kan köpa ny bil i slutet av året. Vi ska spara så mycket att ett ev. lån blir litet och kan betalas av snabbt (2år?) Vi ska ju ha en ganska ny bil och en 7-sitsig så vi räknar med 100-120 000 kr.
Den vi har idag kostade 110 000 kr och den har vi nu snart haft i 10 goda år =)

Sedan börjar allvaret med hussparandet fr o m nästa år. Vi ska försöka att spara så mycket vi kan så att vi efter 4 år (?) kan titta på hus på riktigt. Ev. blir det ett finare kedjehus eller fristående.

Detta är våra planer men saker kan hända, sjukdom eller liknande och saker kan skjutas upp men men detta är våra planer så fort vi kan så att säga.

Har ni några sparplaner?

Ni får ha en härlig tisdag-onsdag

Kommentarer
Postat av: Madde

Lycka till med sparandet! Det är bra att ha drömmar och mål inför framtiden. :)

2011-01-28 @ 13:32:41
Postat av: Kerstin

Madde: Tackar. Visst är det roligt med mål och drömmar men jag ska förska leva i nuet samtidigt, inte helt lätt alltid

2011-01-29 @ 21:07:50
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0