Mer bloggande

Nu i juni är det 12 år sedan jag flyttade upp till Norsborg. Helt sjukt vad åren går. Jag och F har bott tillsammans i 12 år nu.

Sista lediga dagen imorgon, nationaldagen. Sedan jobbar jag fyra dagar och går sedan på fyra veckors ledighet, supernice!!

Jag glömde säga att vi fick en rejäl löneökning i år, 1255kr för att vara exakt. Det känns så skönt och nu har jag ju riktigt bra lön haha =) Så nu kan vi spara ännu mer.

                                     

Nu har vi bara två saker kvar att fixa inför passet och planen är att det ska fixas denna veckan. F måste till ambassaden i STHLM och lämna in polisrapporten och se till att han får "letter of introduction" och sedan ska hans kompis som har giltigt nigerianskt pass skriva på ett papper och ta kopia på sitt pass/körkort. Vi hittade en nära kompis som hade nigerianskt pass, så skönt!
Jag är fortfarande tveksam till om vi behöver legalisera översättningen då den är underskriven, stämplad och allt. Ev. gör vi det sista veckan innan vi åker.

Nu börjar jag bli lite nervös igen över resan, dels att vara i ett främmande land och dels om det kommer fixa sig med passet nu när vi lagt ner så mycket tid, arbete och pengar på detta!

Ni får ha en härlig nationaldag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0