Nu närmar sig Berlin


                                                   

Vi är färdigpackade typ och insåg att jag gjorde ett misstag som den ovana resenär jag är. På Ryanair så betalar man per väska beroende på vad den väger. Alla får ha med ett handbagage på 10kg, sedan kan man betala för tyngre bagage t.ex. 15 kg och 20kg. 20kg = 600 kr. Jag betalade för två bagage på resp. 20kg.

Nu har vi packat våra väskor och den ena blev ca 11 kg och den andra 13kg. Så om vi hade varit smartare hade vi packat tre-fyra handbagage istället så hade vi inte betalat något extra...
Nu vet vi det till nästa flygtur med dem.

Ikväll ska vi lägga oss tidigt då vi ska gå upp 03.00 inatt. Vårt flyg går från Skavsta flygplats, strax utanför Nyköping, 06.30 imorgonbitti.

Det jag vill se i Berlin är där muren stod, judiska museet, Brandenburger Tor och Checkpoint Charlie. Vi har endast växlat till 100 euro för jag kan ta ut kontanter gratis i Europa med mitt bankkort. Dock kostar det om jag betalar med kortet i affärer m.m.

Igår såg jag





"The adjustement bureau" med Matt Damon och Emily Blunt i huvudrollerna. Det är en speciell film, kärlek, sciencefiction, händer saker p g a ödet, slumpen eller finns det en plan för allt som händer? Spännande, ovanlig och oförutsägbar skulle jag sammanfatta den som.

Ha det så bra nu allihopa. Jag kommer högst troligen inte kunna blogga i Tyskland och ev. kommer jag inte hinna blogga innan Skåneresan heller. Så vi ses och hörs nästa vecka!! Auf Widersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0