Tysklandsresan Dag 1


Ryanair uppe i luften, härlig dag!





Vår första dag i Tyskland började tidigt då vi var i Tyskland redan strax efter 08.00 på morgonen. Vi åkte till hotellet men vi kan kalla det hostellet,,, Vi lämnade in våra väskor i bagagerummet då vår incheckning var så sent som 15.00 men vi fick tillgång till rummet redan vid 13.00. Vårt hotell låg 50m från tunnebanestationen Senefelderplatz, perfekt. Vi hade bara två stationer till centrum, Alexanderplatz.



Vårt rum var litet och hade två våningssängar, ingen ventilation så det var varmt i rummet! Fönstret var på vid gavel den mesta tiden. Toa och dusch var väldigt fint.

Vi stack och åt pizza, äcklig pizza. Jag sade ingen lök men hela tonfiskpizzan var full med lök, barnens skink och tomatpizza hade konstig skinka, liksom sex långa strängar som liknade bacon...



Trötta barn.

Väl hemma på hotellet igen så somnade alla en efter en och Henry sov till morgonen därpå.

På kvällen gick jag och Alicia en promenad i kvarteren, vi bodde i östra Berlin och där fanns det ganska mycket grafitti. Varenda dörr och husvägg var sprayad typ.




Kommentarer
Postat av: Emma

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-13 @ 05:16:26
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Smsa Låna

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 09:19:47
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0