ätstörning

Usch vad jag skitit i allt vad matschema heter i helgen... Jag har ätit mycket skit. Jag vill ju klara det utan problem, jag vill gå ner till en bra/perfekt vikt. Men vad är en bra/perfekt vikt?

Samtidigt så vill jag kunna njuta av allt det goda i livet, slippa tänka på matscheman, dieter, vägningar, vikten och kilona. Jag vill vara nöjd med hur jag är idag! Jag är ju inte tjock, visst något kilo över min normala BMI men ändå.

Varför kan jag inte bara acceptera hur jag ser ut och leva mitt liv precis som jag är?! Jag vill bara kunna leva normalt. Normalt matintag, normalt "gotte"intag, normal träning, varför är det så svårt för mig? Allt eller inget är min ätstörning. Antingen äter jag allt och mycket eller inget och ytterst lite.

Ska verkligen jag hålla på såhär år efter år? När ska jag börja inse att jag är bra som jag är?

När ska vi alla börja inse att vi är bra som vi är? Att vi alla väger olika mycket? Att det inte finns någon perfekt vikt?

Jag vet att vi är många med dessa tankar. Många kvinnor som varje dag tänker på sin vikt, vad de äter och lider i det tysta.



Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja, typ 99 procent av alla kvinnor tänker på det varje dag. Men även killar. Jag gav kusin Jonathan en påse godis igår på kalaset. "eh, tack, men det är inte riktigt min stil att äta godis...". Han har tydligen en massa idee´r om mat och vad som är okej att äta (vad jag har hört). Farligt smal var han. Inget problem som vi annars brukar ha i vår familj ;) men kanske ser han på oss (inte dig, gumman) och tänker så vill inte jag bli?



Tyvärr har jag ingen tröst att ge utan det är troligt att vi kommer ha såna tankar hela livet, precis som mamma. Men det är ju fantastiskt att Erik lyckats skapa sig en så fast rutin - bara lördagar som "ät vad du vill"-dag. Önskar att jag kunde det "it´s all in my head". Önskar att jag varit rik och haft en trevlig PT (personal trainer) som varsamt pushar en mot målet OCH FÅR EN ATT STANNA DÄR....

2011-03-21 @ 07:54:19
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

du e snygg och smal som du e!!!! :-) jag hade gjort vad som helst för att se ut som du!!

2011-03-22 @ 14:15:23
Postat av: Kerstin

INgela: Erik är min idol för tillfället. Grymt bra jobbat av honom!

Ja, mamma tänker ju också på vad hon äter och har gjort det hela sitt liv. Hon är nu över 70 år och tänker på det fortfarande. Det skrämmer mig lite. Ska vi också bli på det sättet? Aldrig kunna slappna av? Man kanske inte bör slappna av helt men i alla fall inte tänka på det hela tiden...



Paula: Jo, jag vet att många skulle vara lyckliga över att se ut som mig =)

Men vikt är ju relativt. Jag är inte nöjd för jag vet hur bra jag känner mig när jag väger runt 60kg. Allting passar, jag kan ha bikini och känner mig fräsch. Jag vill vara lycklig med min nuvarande vikt men är som sagt inte det,,,

2011-03-22 @ 21:10:35
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag fick en shock. Detta var som att läsa mina egna tankar. Jag är så trött på att antingen vräka i mig eller förbjuda mig och konstant ha dåligt samvete och aldrig vara nöjd med min kropp. Jag har en ide om att jag inte blir perfekt och den jag vill vara försen jag har nått min målvikt.

2011-03-23 @ 22:18:31
Postat av: Kerstin

Madde: Skönt att få se någon som vågar skriva om hur de egentligen känner. Att kämpa på i det tysta är inte bra.

Jag önskar att vi en dag kommer acceptera oss själva som vi är utan att titta på vikten.

2011-03-24 @ 20:04:20
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0